a norvég miljø

Egész pontosan a norvég építészet, a norvég lakókörnyezet. Az autó keresgélése folyamán (finn.no), Carmen belefutott egy nem éppen hétköznapi hirdetésbe. Ezen kaptam magam, kicsit jobban beleástam, milyen hirdetések is vannak még. A blog kezdetén írtam, hogy Svédország is képben volt anno, és hogy mennyit néztük a netet (blocket.se), milyen is a svéd élettér. 

A norvég lakókörnyezettel kapcsolatban most már ugye eléggé képben vagyok, mégis érdemes kalandozni a hirdetések között, mert egyrészt szép dolgokat látni, új ötleteket, valamint látszik a norvég stílus is. De mindenek előtt pedig maga a környezet. Hova is építkeznek, milyen csodák jönnek létre a természet hathatós segítségével. Tényleg érdemes kirándulgatni, én is jópár órát beáldoztam erre már. Alábbiakban pedig mutatok pár példát is, főleg, mert nagyon jó fotókkal próbálják eladni a pecókat. 

Keresési segédletként annyit, hogy érdemes a finn.no/eiendom/fritidsbolig til salg alatt keresgélni. Ezek ugye a "hétvégi" házak csoportja leginkább, de így bele lehet látni a hytte építészetbe, és a rengeteg sziget által csipkézett tengerparti építészetbe is. Nagyon sok háznál találni légi felvételt is, elképesztő de tényleg. Tapasztalatom pedig (még a tavalyi, déli kirándulásunk okán - Lillestrand, Mandal stb.) nagyon egybevág a látottakkal. Szinte nincs is a part mentén szabad terület, ahol az ember csak úgy álmélkodna, megpihenne. Ez viszont egy kicsit rossz szerintem, de kérdezzük talán ezen házak birtokosait...

Kezdetnek jöjjön az a hirdetés, ami ezt a bejegyzést elindította. Egy külön kis sziget, szó szerint...
Kikiáltási ára 19.500.000kr, több épületettel. Pár nyarat (főleg ha olyan mint a tavalyi volt) el lehetne itt tölteni, nemdebár? 

























Egy másik kedvenc, a hytteépítészet ékes példája. 
























És pár kép (várhatóak még), hogy mire gondoltam a légifelvételekkel kapcsolatban. Szerintem eléggé felcsigázó egy kis internetes kalandozáshoz. Külön jó móka, még a térképen is megnézni miről is van szó...








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések