napokban

Pár kép az elmúlt napokból. Semmi különös nem történik egyébként errefelé, hacsak az nem, hogy elkapott az álom manó, és semmi energiám esténként "gépezni". 

Na jó, azért van némi érdekesség. Például, hogy Barnabás jár lovagolni. Heti egyszer, és már az első alkalommal megülte a lovat. Trausen a neve, norvég munka ló. Tömzsibb, erősebb mint az emlékeinkben élő ló. 
Ideális helyen van amúgy a lovaglás, majd a képek között tessenek keresni, talán igazolnak engem. A szomszéd faluban egyébként cirka 25-30km tőlünk. 

Választások lesznek, önkormányzati választások. Próbálok némi infot összeszedni, olvasom a helyi sajtót. Tudni kell, hogy az új norvég kormány kitalálta, hogy összevonna kommunákat, két három kisebb falu "egyesülne". Naná, hogy ezt nem mindenki szeretné, a közép és jobb oldali pártok például nem. 
Az utca emberét megkérdezve, eltérő "fontosságokat" említenek. 
A pártoknak viszont van néhány olyan javaslata, amit mindegyik támogat. Például alagút a Hardangervidda alatt. Ingyenes ebéd a suliban (eleve norvég viszonylatban furcsa, hogy van meleg ebéd, most pedig hogy ingyenes legyen - mondjuk eddig sem került valami sokba), munkahely teremtés.

Hallani olyan híreket, hogy jön vagy 30 egynéhány menekült a faluba, a meglévő két (5-6fő) család mellé. Ugye ez most aktuális, valamikor beszélnem is kell róla, nekem is van elméletem ebben a témában. Annyit előre, hogy nekem semmi kifogásom a menekültek ellen (mondom én mint magyar itt Norvégiában - vicces, nem?), szerintem ez a titka, szétszórva kellenek hogy legyenek, ne tudjanak kialakulni nagy csoportok, mert akkor kevésbé fognak beilleszkedni. 

Úgy néz ki megint költözünk, jobbat találtunk, de nem kiabálnám el. Maradunk helyben még mindig. 

Most ennyit, ha eszembe jut még valami, akkor jönni fog...









































Megjegyzések

Népszerű bejegyzések