most öntsük az olajat a tűzre


Elvégre olcsó. Ami jó úgy nagyjából a világ nagyobb részének. De hogy áll Norvégia? Én persze nem akarok okoskodni, csak pár dolgon elgondolkodtam. 

http://www.investor.hu/news/20160210-veget-er-a-norveg-olajalom.html

http://www.investor.hu/news/20151006-mar-norvegianak-is-az-allami-vagyonalap-tartalekokhoz-kell-nyulnia-apado-koltsegvetesi-bevetel.html

Lehet nem is baj, hogy így történt (bár nem hiszem, hogy nem fog újra emelkedni az olaj ára - túl sokaknak fáj ez így), tényleg itt az idő, hogy kicsit összekapják magukat itt északon. 
Most jó jönni nyaralni Norvégiába. Olcsóbb lett a gyenge korona miatt. Jól tessék meggondolni!

Ha már hozzá kell nyúlni az alaphoz, talán sikerül okos beruházásokat végrehajtani. Én erősen ajánlanám a turizmust, mint területet. Nézzük meg Dubai hova jutott. Na ne felhőkarcolók épüljenek, hanem a természeti adottságokat kihasználva és nem elrontva, még jobban rámenni erre a területre. Ami szerintem nagy hiba, hogy egy külföldi az idő kiszámíthatatlansága (eső, hideg, nyáron is) miatt nehezen szánja rá amúgy is magát egy északi utazásra (a drágaságról ne is beszéljünk), és ha már eljött és esik, nem biztos, hogy tud magával mit kezdeni. Mert a norvég megy az esőben is, nem számít, egy kényesebb külföldi nem biztos, sőt biztos hogy nem. Ezen kellene elgondolkodni, hogyan lehetne még vonzóbbá tenni a norvég természet egyedülállóságát. 

Elsőre leginkább ez jutott eszembe, hiszen én itt élek ebben a csodában (természet), és pont ezért látom azt is, hogy mi van akkor, ha rossz az idő... semmi... 
Például nagyon kevés a wellness szálloda. Azért egy ilyenben a legrosszabb esetben is el lehet lenni. 

Hihetetlen például, hogy volt a választásoknál olyan párt, akik az óceánjáró hajók ellen voltak. Itt ne kössön ki annyi. Természetvédelem. Viszont naivság (hogy rendes legyek) azt gondolni, hogy azok a hajók amik nem idejönnek, nem mennek máshová, más országba. Egyébként biztosan szennyeznek rendesen, értem is, hogy milyen jó példát (jó) mutatni. Ha innen nézzük jogos követelés, viszont ki tudja hányan vágynak majd vissza ezekből az emberekből újra. Szerintem most még kár kizárni ennek a lehetőségét. 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések