norvégos



Norvég földön...

Világrekord!
Minden idők leghosszabb jégkorongmeccse.

http://www.tv2.no/v/1164177/

http://www.jegkorongblog.hu/2017/03/13/vilagrekord-hosszusagu-meccs-a-norveg-rajatszasban/#post-208603

https://www.nrk.no/ostfold/verdens-lengste-ishockeykamp-1.13422828






Két hete volt az egy hetes finnmarksløpet. Mi is ez? Kutyaszán verseny, 1.000km-es. Nem kevés. Nem értek hozzá, nem tudom hogyan működik a verseny, de az biztos, hogy a kollégánk (vagyis a mellettünk dolgozó autófényező) részt vett rajta.
Az ő lánya világbajnok a juniorok között, ő az, aki megszállottja a kutyázásnak. Hajnalban, éjjel, este tréningezés a kutyákkal (fenn a Hardangerviddán), másnap munka, délben kutyaetetés. Minden nap, minden időben. 18 husky, a versenyre 14-et vitt ha jól tudom, de nem beszéltem vele a verseny óta.

Furcsa, mert a műhelyben mindenki megszállott autóbuzi (én azért csak részben), viszont ő hiába dolgozik a szakmában, konkrétan leszarja az autókat. Neki a kutyák a hobbi. Legalább vele nem csak az autókról lehet beszélni (na nem mintha olyan sokat szoktunk volna).

Nem tudta bejezni a versenyt, majd kifaggatom, hogy mi történt.


http://www.finnmarkslopet.no/front.jsp?lang=no

https://www.nrk.no/finnmarkslopet/





Újabb érdekesség költözött a műhelybe, egész pontosan a kutyák gazdáihoz. Gondolom fényezés lesz a mutatvány neve. Kicsit körbejártam már a Kenworth-ot, jó egy ilyet is megfigyelni testközelből. Ráfér a felújítás, nem műszakilag értem (úgy nem tudom), hanem esztétikailag.







Míves belül.


Ezért vágyálma a sok európai kamionosnak az amerikai "vonal". Nem egy vékony deszkán kell feküdni, egész más a hangulata. A kamion (persze itt Európában a megkötött hosszkorlátozás miatt nincsenek), és a 60-70-es és talán a 80-as évek amerikai autói szerintem a kor legjobbjai. Főleg mert nem kötötte őket semmi korlát. De mind a dizájn, mind a luxus (most tök átlag autókra gondolva) verte az európai és japcsi autókét. Aztán jött a 90-es (és talán még az ezredforduló eleje is) évek mélypontja, de mostanság újra a helyes úton vannak nagyjából. Utóbbi Mustangok, Camarok és egyebek is ezt mutatják.


A Kenworth tulaj Avalanche-a. Nagy ember (fizikailag), nem tud kicsiben gondolkodni ezek szerint.
Milyen kicsi a világ. Tesó, csak ez a big block-os. 8.1 literes, szintén Truckmaster (kanadai forgalmazó, átépítő?), mint a miénk, csak ez... 6 tonnás teherbírásig vizsgáztatva, teherautó kategóriába. Vajon mit tudsz erre a platóra rakni közel 3 tonnát? Ólmot?
Egyre inkább "zseniként" tekintek az Avalanche-ra.

MÅL OG VEKT
Lengde563 cm
Bredde202 cm
Egenvekt2 990 kg
Egenvekt med fører3 065 kg
Tillatt totalvekt6 005 kg
Maks nyttelast2 940 kg
Maksvekt tilhenger m/brems3 500 kg
Maksvekt tilhenger u/brems750 kg
Maksvekt på tilhengerkobling0 kg
Maks vogntogvekt0 kg
Maks taklastIkke oppgitt
Maks aksellast foran2 928 kg
Maks aksellast bak3 077 kg

Ez az adatlapja. 6 tonna összsúly! Egyszer már írtam, hogy hol lehet lekérdezni az autók adatait, csak ismétlésnek...
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=dk61708



Detroit diesel

szobor

tükör




És már megint kijött az éves boldogságos kutatás. Van kérdés, hogy jó helyen lakunk? Nagyon érdekes, ha abból indulunk ki, hogy a többség úgy véli, milyen rossz lehet itt a sötét, hideg északon. Ja, nagyon az... Carmen még mindig sokkal kritikusabb (nem értem egyébként miért), de én értem a kutatási eredményt. Egyszer megint kellene írnom a tapasztalatokról és az én meglátásomról, egyszer...






Ez meg csak úgy a végére. Nagyon érdekes, de akkor minket átvertek!





Most pénteken pedig tél tábornok visszakacsintott egy picit. Egy nap alatt esett kb. 10-15 cm hó, de másfél nap alatt teljesen el is olvadt. Szép volt jó volt, de jöjön aminek jönnie kell, a tavasz.















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések