ideje hírt adni magunkról

Egy csöppet eltűntünk. Jelentem még mindig Eidfjord/Norvégia. Sok-sok dolog történt főleg a nagyvilágban, nem győztem követni.
Második telünk idefent, és mennyire különbözik az elsőtől. Tavaly semmi hó (csapadék) ellenben szinte végig erős/viharos szél. Most pedig... sok-sok hó, még itt lent nálunk a fjord mentén is. Az igaz, hogy képes elolvadni szinte egyik napról a másikra, de van. Viszont. Volt egy orkán pont egy hete. Nina. Elég nagy szél volt mondanom sem kell, 20 éve nem volt ilyen a nyugati partoknál. Persze hozzánk is eljutott, recsegett ropogott a ház (na ilyen Mohán nem volt). Nem aludtunk valami jól. A sok-sok hó pedig, azt jelenti, fent a hegyekben a hyttek-et már szinte agyon nyomja. 2m hó van most. A sysendaleni helyi sítelepünk is 2m-t írt ma (kollégák is megerősítették ezt), ha jól emlékszem tavaly 1,4m volt a maximum. Lehet síelni. De úgy tűnik idén is kimarad nekünk. Mert ugye mondtuk majd idén... de Barnabás fiúnk végre megérett arra, hogy eldobja a pelust. A hazaút "eredménye" (jaj de tartozom még az úttal), január 3-tól semmi baleset, olyan jó!!! Viszont nem vállalunk be még több órákat odakint, az állva pisilést még meg kell tanulni. Tehát lehet idén is csúszik a síelés. De azért valamikor fel kell hogy menjünk egy picit.
A kutya egyébként gyagya. Amúgy szereti a havat, már megfürdött a pár fokos fjordban, élvezi az új környezetét.

Találtam pár érdekességet. Az elmúlt napok nagyvilági eseményihez képest semmiségek (természetesen azokról is megvan a véleményem), viszont Norvégiával kapcsolatosak. 

(Sajnos még mindig olvasom a magyar híreket...) 
http://www.origo.hu/teve/20150116-hetoras-vonatut-elo-adasban.html


https://www.youtube.com/watch?v=z7VYVjR_nwE



Na, akinek van ideje hajrá!!! Ha már megcsinálták lehetne még jobb a felvétel szerintem, de ettől függetlenül tényleg ez a világ egyik legszebb pályavonala.

Kétévente van az egyik (olvasván, talán a... szakácsverseny) leghíresebb szakácsverseny, a Bocuse d'Or. Olvastam a magyar csapat készülődését és eszembe jutott, mintha régebben olvastam volna, hogy nyert már norvég is. Pedig akkor még sehol nem volt a norvégiai élet, de emlékesztem rá. És most hogy újra a szemem elé került, kicsit utánanéztem (nem mintha nehéz lenne az internet világában ugye).
http://hu.wikipedia.org/wiki/Bocuse_d%27Or

Jó aláírom nem voltam még menő étteremben itt, de nem az az első benyomás annak aki idekerül, hogy milyen különleges a norvég konyha. Erre tessék, nem is egy győztesük volt már, Sőt, svéd meg dán győzelemre is volt példa. Ki gondolta volna. Talán a szabály szerinti kötelező halétek teszi ezt???

majd még jövök...



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések