merci, kösz, de elég volt...

Mi ez már megint, igaz? Mercink cserére érett. Vagyis nem, de mégis. Mióta Rocky megvan, és főleg a haza út folyományaként, rá kellett jönnünk, pici. A kutyaketrec az egész helyet elfoglalja a csomagtartóban, úgy néztünk ki hazafelé jövet, mintha egy cigánykaravántól szakadtunk volna le,  a tetőboksz ellenére. Én ezt nem bírom.
És milyen volt már az út maga. Eleve 130-140-nél többel a box miatt (na meg az asszony) nem is tudtam nyomni, és érezhetően azért ez már megfogta a nem éppen erős mercit (ne feledjük a leggyengébb, 2 liter, 130LE és 190Nm). Aztán visszafelé meg végig nagyon erős szél volt, és szinte végig szakadó eső. Folyamatosan kóválygott az úton (tempót csak extrém eső esetén -volt olyan- lassítottam) és sokkal erősebb a szélzaj, plusz még folyamatosan aggódni (főleg Pesten), hogy nem e törik fel. Amúgy a kirándulás eredménye, a bal hátsó ajtón karcok, illetve letört/ellopott merci jel. 



Tényleg kínlódás így az egész utazásdi. Nem fér be normálisan egy szánkó sem például, bevásárláskor pedig a cucc nagy része a hátsó ülésen fér csak el. 
Mondhatjuk, nagy ügy, mások is "telt házzal" közlekednek, meg a zseni átlátja a...
Nem, inkább keres egy jobb megoldást. Egyébként Mercivel lényegében semmi bajunk sincs, bár én nem szeretem, az Omega-t sokkal jobban szerettem. Hiába hátsókererekes, mégsem adja úgy magát a hóban mint az Opel. Nulla élmény vezetni összességében. Fontos ez? Valakinek biztos nem, nekem azért számít. De a lényeg mindenképpen a helyszűke. 



Ugye nem könnyű megtalálni a megfelelő autót. Mivel ráadásul én autób..i is vagyok, így főleg. És ezeknek még össze is kell csengeni az asszonyi elvárásokkal. Ja és ebből a télből kiindulva mindenképpen összkerekes kell hogy legyen, ami nagyobb mint egy C Merci. Tehát fel kell adnom a hosszmotor-hátsókerék hajtás-kézi váltó-benzin alap négyest?
Bizonyításképpen az eddigi autóink, vagyis amikhez volt közöm vételkor. Azért az látszik hogy az Opel-t (a Lotus Omega létezése óta és persze ott a Manta is) nem vetem meg... na azom talán sosem lesz... sajnos
 szaMANTA az első, eladtam
Omega A 2,4i melóhoz kellett egy nagy kombi, szerettem, kuka 
Omega B 2.0, melóhoz is, a kukában landolt A Omega helyett, kuka itt Norvégiában

 Lotus Omega svéd (www.lotusomega.se) kezeléssel, érthető a lelkesedés nem igaz? 


Mik jöhetnek szóba? 
Fontos kritérium az ár, viszonylagosan kevés kilométer (200.000km körüli maximum), jó műszaki állapot, ha már cserélünk legyen terepjáró(telekjáró?, telepjáró?) viszont az évjárat engem sosem érdekelt. Sőt, új autóra nem is vágyom/unk (meg nincs is pénzünk rá), meg különben borzasztóan néznek ki, még ha műszakilag nagy előrelépések is. De ez a divatos SUV kategória, őszintén?
...inkább nem
Normális körülmények között egy óriáskombi ami nekem legjobban tetszik - szó szerint (BMW 5, Audi A6) -, de hiába nagyobb persze mint a Merci, azért nem annyira, hogy nagy előrelépés legyen. 

Óriáskombinak jobb sem kell, Omenator, Senator elejű omega A kombi, Lotus Omega hajtáslánccal, nem lassú, hamar hazaérnénk. De kilőve, nem összkerekes.

Tehát legyen akkor terepjáró/SUV, valami nagyobb...
Lehet klausztrofóbiás vagyok, mert Omega után nem éreztem jól magam a Merciben. És az Omega pedig egy óriáskombi ugyebár. Tehát az a minimum méret. Kb. 4.8 x 1.8 méter csomagtér 540 / 1750 liter. 
Mik vannak e felett?
Ja, még egy fontos dolog, nem bízom a dízelekben (utálom a hangjukat és büdösek ráadásul), pedig tudom, hogy ezek illenek legjobban egy ilyen járgányba. Azok a fránya elvek. Baj ha tartom hozzá magamat? Ezen gondolkodom mindig. Mondjuk egy nagyobb dízel... egész jó hang, kulturált járás. 

Mik vannak akkor? Igazból meghúztunk egy határt, ameddig nyújtózkodhatunk, és a legtöbbje amiket felsorolok nem igazán fér bele. Úgy nem, hogy kevés kilométerrel legyen. Drága idekint az autó, az az igazság. Bár tudnánk hitelt felvenni nagyobbat is, de nekünk ennyit nem ér egy autó, főleg ha tudom, hogy olcsóbban is meg tudom találni a számításomat. A határ egyébként 300.000 korona vég szükség esetén. De persze jó magyar(?) szokás szerint, olcsót akarok de jót. Inkább a leírt ár fele lenne az igazi.
Minél régebbi és olcsóbb, gondolhatjuk, hogy annál nagyobb rizikó. De eleve rizikó egy használt autó. Nem?
Ahogy az okosok mondják, állapotot veszünk, nem kilométert és évjáratot. Én is ezt vallom egyébként, kivéve, ha "szerelembe" esik az emberfia. 
Nagyon sok estém ment rá a keresgélésre, ezért is vagyok így lemaradva a bloggal, jószerivel mióta visszajöttünk Magyarországról, karácsony óta keresgélek, gondolkodok. Olyat akarunk venni, ami szinte örök darab lesz, nem akarjuk lecserélni, maximum ha szükség lesz másik autóra egyszer, akkor venni mellé. Örök darab? Van olyan? Szerintem igen, ha vigyáznak rá.

Mik lehetnének azok? Ami nagy és "terepjáró"... hát tessék.
Audi Q7 (nincs kevés kilométerrel 300.000ért, inkább 400.000-től), pedig nagy, szép, és a dízel sem vállalhatatlan (3.0TDI)

BMW X5, az újabbak drágák, az első széria pedig nem is olyan nagy

Land Rover Discovery 3, tetszik, és elég nagy, van 7 személyes is benne, de nagyon határ a 300ezer

Mercedes GL, esély sincs ennyiért, pedig ez nagy
Mercedes M, mint az X5
Mercedes G, horror ár

Mitsubishi Pajero, szintén határon az ár, nem néz ki rosszul, de hiába jó technika, a motor gyászos, biztos vagyok benne, hogy nem szeretném, de ebben nagy ritkán találni kézi váltósat is, ja a Disoveryben is nagyritkán.

Nissan Patrol vagy Pathfinder. Az ár megint határon, és ráadásul a Pathfindernél azt olvastam inkább 2010-es frissítés utánit szabad csak.

Toyota LandCruiser, brutál drágák, mondjuk talán mert jók? A legkevésbé egyébként ezek tetszenek, és valamiért én viszolygok a Toyotáktól.

Porsche Cayanne, ja, persze, álmodozz csak... és nem is oly nagy

Range Rover, nincs ennyiért... pedig valami szép, belül a legszebb/stílusosabb

VW Touareg, határeset az ár, és nem oly nagy.

Kis kiegészítés az előbbiekhez. Tudom, a gyárak a literekben élnek (az emberek is), de miért is nagyobbak a csomagtartók egyre inkább? Persze mert minden kategória picit nő mindig, és mert az övvonalat egyre inkább felhúzzák. De nekem nem csak magas csomagtartó kell, hanem nagy alapterületű is. Omegáé például az volt, és bár csak 540literes(csak), mert magasan volt az alja (hogy sík legyen ledöntve az ülésekkel a tér, és hogy egy normális pótkerék ott lehessen) , és nem volt oly divatosan magasan húzva az övvonal. Így a Touareg, Cayanne, X5, de igazából a Q7-en és a két Roveren és a Mercin kívül alig, vagy nem is hosszabbak mint az Omega, tehát a csomagtér sem lehet sokkal nagyobb, max mélyebb. Sok-sok képet elnézegettem és ez biztos is.
Aztán pedig írom, hogy az ár... Mármint 300.000-ért esetlegesen találni csak, ez az alsó határ. Ez mindre igaz, hozzátéve, hogy a japánokat főleg 2006-tól nézve kezdtem, mert az az előtti generációk nekem megfekszik a gyomromat, leginkább a belső térre nézve. Azok még nagyon terepjáró köntösben vannak. Azért én kényelmet is akarok már, öregszem.
Tehát ennyi, kész, nincs... amit keresek... drágák, ennyit nekem nem érnek... marad mégis csak valami nagyobb összkerekes kombi? Abból már nagyon jót találni ennyiért, még ha tudom, hogy nem is nagy előrelépés... akkor meg minek???

Na, kb. ez volna Magyarországon a kínálat. De már többször írtam, itt más az autó park. Arányaiban nézve, szerintem sehol sincs annyi amerikai dög Európában, mint itt Norvégiában. És hoppá. Miket látok én nap mint nap?
Dodge Ram, Chevrolet Tahoe és hasonló picikék, az Európai, vagy inkább a világ legdrágább benzinára ellenére is
Úgy is tudom, hogy ha itt nem, akkor sehol sem lesz amerikai "vasam", így pedig mi lenne ha összekötnénk a kellemest a hasznossal? Jó, igen, elsősorban egy Dodge Challenger amire gondolnék, de...

Challenger

Mi van a hasznosság jobbik oldalán???






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések