beindult a szezon


Végre szép az idő, itt a tavasz. Virágba borultak a fák, hirtelen zöld lett minden. Szép...

Egyben ez azt is jelenti, hogy előkerültek a veterán "csodák", és a régi, de kevésbé érdekes járművek is. Sőt, a vestlandet egyik legnagyobb autós találkozója annyiban érdekes még, hogy ott nem csak veterán korú (30évnél idősebb), hanem bármilyen autók is szerepet kapnak (gatebil, bármi). Tulajdonképpen ez egy parkoló parádé.
http://totalcar.hu/belsoseg/2016/05/17/esett_az_eso_es/
A totalcar-os kezdeményezés még csak a tizediknél tart, de az átlagos rendezvényeket itt is így kell elképzelni. Mindenféle autókkal, csak sokkal régebbi múlttal. De egyszer el kell kezdeni...

Ez az esemény volt Bergenben az elmúlt héten. Én Mariusszal (kolléga és egyben a főnök fia) mentem, az ő autójával. 1984-es V6-os Alfa GTV (2,5liter, cirka 170LE, és kb. 1100kg). Pompás autó (ha eltekintünk a váltótól - rendbe kellene tenni).


Az Oldsmobile Marius cimborájának az autója.

A kiállított autók száma nagyban függ az időjárástól. Most elég bizonytalan idő volt (végül nem esett), így sokan (főleg a nagyon vigyázott autók) nem jöttek, tavaly állítólag jóval több autó volt.
De így is volt pár érdekesség, és jó volt látni hová fejlődött az autógyártás. Veterán (oldtimer-től a youngtimer-ig), tuning gép (gatebil, és hülyegyerek autó is), motor, kamion... minden. Mindenből egy kevés. Porsche klub, Ferrari klub, BMW klub stb.

Készült pár kép, de az is igaz, hogy sokan voltak, meg mentünk is körbe mint a villám, így nem sikerült annyit "lőnöm" amennyit szerettem volna. Úgy terveztem, az első körben inkább feltérképezem mit érdemes jobban meglesni, de nem volt második kör. Sőt a Ford-os részleg, a kamionok, a motorok kimaradtak teljesen. Ez van...


Fentről nézve.


Nekünk kicsit furcsák az amerikai autók, de élőben látva most már elég sokat, számomra egyértelmű hogy egészen a nyolcvanas évekig (sőt bizonyos szempontokból még most is) ők gyártották az autókat. Ugyanis nem volt semmiféle gátló tényező (nagyság, motor stb.), így olyanok lettek amilyenre tényleg megálmodták. Nekem mindenképpen ezt jelenti a létezésük.


Végre visszatért a Ford a Focus RS-nél a képen lévő Cosworth hagyományokhoz (4x4).



A parkolóház lezárva, három emeleten autók, leginkább a youngtimer-ek és a mostani autók, persze néhány egyéb is befért. A hátrány a rossz fényviszonyok, futtában állvány nélkül nem éppen egyszerű jó fotókat csinálni így. Ilyenek lettek.

Ezeket még fogjuk látni valahol.


Most nagy kedvencem ez a szériája a Camaro-nak.



Ilyen meg nincs is. E28 kombi, varebil (csak elől üléssel), 3,2-es M3 motor, leharcolt állapotban. De nagyon kellene.




Szerintem egy jól elkapott kép, a kiscsaj talán játékautónak nézte? Az is.


Van gyári E23 kabrió?



Ki tudja? Ez milyen Mini?


Ez bizonyosan nem egy full-size pick-up.




És egy igazán nagy kedvenc. Opel Commodore kupé. Egyszer ha lesz veterán autóm...


Persze V8 kell bele. Vagy az utolsó Opel sor6.




Erről van videó is (ha majd sikerül feltöltenem). Gyárilag 310LE és több mint 800Nm a 6,6-os dízelből. A legújabb (2014-től) Silverado-ban már 400LE és több mint 1000Nm. A kevés azon dízelek közül, amiket bevállalnék. Kár, hogy az Avalanche-ban nem volt dízel.




Szentségtörés? 6-os porig ültetve...


Itt már kint, a hol elő és elbújó nap mentén.



De Tomaso Pantera. Szintén van videó.

Szépek, de nem az én világom. Az a 70-es évektől a kilencvenes évek elejéig, plusz néhány befurakodó idősebb vagy újabb járgány.


Van némi méretbeli különbség.







Biztos nem olcsó Rolls-Royce.


Mi ez?


Megfértek egymás mellett, bár nem tudom ettől függetlenül mit keresett itt ez a kabrió.






Ez a kupé Jaguar csodás egy gép. Én nem láttam még ilyet (képen sem).











Be kell vallani, a Corvette egy nagyon szép szép sorozatot épített fel. Talán egyik típusában sincs hiba (kinézet) az adott korban elhelyezve, és amúgy sem.



A Stingray nagyon népszerű, rengeteg van eladó.


Én nagy El Camino fan vagyok.









Talán szükség van jó sok levegőre?



Goromba. Ezt csak a Muscle car-ok tudják.


Oldsmobile?

Ez az, biztosan tudom. Kinek nem kellene?





Kicsit vicces itt, de egy másik vágyott dolog. Starcraft, amit bevállalnék az még mindig drága. Azt hiszem a legszebb furgon. És benzines, és összkerekes (állandó, nem kapcsolható), és V8 (ugyanaz a motor mint az Avalanche-ban), és... a fotelek oly hivogatóak benne. Majd...

Még egy...





















Ilyen egy nagyobb autós találkozó itt északon. Szerintem aki valamennyire szereti a "vasakat", annak van mit néznie.

Még annyi történt, hogy a visszaút egy részén végre én is hosszabban tudtam vezetni a GTV-t. Élmény. 4000 fölött megváltozik az addig is szép motor hang, és valami csoda amit hallunk. Áldás ilyenkor az alagút. Lehúzott ablakok és jön a "zene". Csak a váltókulisszát (akad? - egyébként a váltó a hátsó engely előtt van, elég hosszú a rudazat, van ami kophat és akadhat)) vagy a kuplungot (nem emel ki rendesen?) kellene megnézni, a kettest nehezen veszi, de amúgy sem lehet gyorsan váltani, csak ésszel, és lassan, így ront az élményen. Férfias...



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések