a jövő már elkezdődött, és 2025-től végleg beköszönt


A Tesla-val az élen. Tudom, a Toyota a hybriddel már mióta a piacon van, de autónak azt nem nevezném (és tekintsünk el az én Toyota gyűlöletemtől).

http://www.origo.hu/auto/20160331-tesla-model-3-bemutato.html

Bár mindezek ellenére a Teslán kívül, a mostani tölthető hybridek kezdenek igencsak kulturáltak lenni, mondhatnánk, egy normális alternatívája a dízel autóknak. Én ugye azt vallom, hogy dízel személyautóba nem való. Bántja a fület, büdös. De megértem aki a költségek miatt (európa nagyobb része), és a hatalmas nyomaték miatt ezeket választja. 

De a jövő az elektromos autóké. Sajnos. Vagyis nem tudom. Inkább nem akarom tudni. Itt Norvégiában adják el a legtöbb Tesla-t az USA után a világon. Már kezd unalmassá válni a látványa. Mégsem volt még szerencsém kipróbálni. De lehet jobb is, mert akkor nagyon nem kizárt, hogy megtérnék. 
Olvasni a brutális gyorsulásról (a szupersportautók ligájában van), és az alapban klassz autóról. Jó, nekem ez a tablet-es vonal nagyon nem jön be, de tudom, hogy ezt sem lehet már "visszacsinálni". 
Igen, tudom, hogy megtérnék. Mert ha már lehet választani, vagy legyen egy autónak gyönyürű hangja, vagy ne legyen. Ez jól hangzik, mégis talán ha az autók 10%-a megfelel ennek. 
Mert fantasztikus lehet szinte teljes csendben suhanni, de ha az elmúlt napok akusztikai élményét nézem (C63 AMG Merci, vagy egy Chevy Silverado SS - jaj de jó lenne a kipuf rendszere az Avalanche-ra), vagy csak beülök az Avalanche-ba, még várat magára a "süketszoba".

Az aktualitása csak annyi, hogy itt lesz az új "pici" Tesla, és bejelentették itt Norvégiában, hogy 2025-től csak elektromos autót lehet újonnan forgalomba helyezni. 

Egyébként a kiterjedt töltőhálozat miatt (valamint a rengeteg kedvezmény - vajon mikor csippentenek vissza belőle, hiszen már annyi elektromos autó van) itt már most sem ördögtől való dolog az elektromos autó (nem is gyenge a Leaf, I3, Soul, Golf E stb. eladási adatai).

Most is, a tuti egy elektromos és egy veterán autó a családban. Így szinte nulla az éves adó, szinte ingyen jár az ember. A lényeg, kell egy jó nagy veterán (nyaralni, túrázni, lehetőleg összkerekes), és egy bármilyen elektromos a mindenapokra, kicsi karbantartási igénnyel. Ez a legjobb recept. Talán egyszer...

 Üdítő kivétel (Nissan NV 200) az elektromos piacon a Tesla mellett. Mert egy furgon formát olyan nagyon nem lehet elrontani. Jó, ott van a Golf E, vagy a Kia Soul, de összeségében nem tudom miért kell (vagyis értem hogy meg kell mutatni a különlegességet, fel kell hívni rá a figyelmet), olyan rondára rajzolni az elektromos autókat. Miért nem valamilyen különlegesen szép formával próbálják felhívni a figyelmet (a Tesla áll a legközelebb hozzá)?



Nem oly nagy, de mégis van benne hely a furgon kivitel miatt. Ez mondjuk, mivel nem olyan drága, jó is lehetne az elektromos járgánynak.


Ez pedig a veterán vonal. Nagy, kényelmes, lehet vele "nekiindulni".

Azért ugyen nem kérdés, hogy melyiket szeretném jobban? 

De tudom, hogy előbb-utóbb midenki meg fog térni. Ha más nem, rákényszerítik majd az embert. 

Ez van...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések