munkahelyi ártalom


Volt néhány érdekesség az elmúlt hetekben, gondoltam megemlítem őket. Járművek jönnek, semmi komoly...



 Azt hiszem 1971-es Mazda 616, nem wankel motorral, sor négyes. Főnöké volt, most adta el, kell a hely a garázsban, gondolom valami másnak. Egész pofás, és ami érdekes, hogy annyira azért szerintem nem népszerűek a japán veterán gépek itt Európában, nem?


Egy picit vezettem, olyan semmilyen... de mennyire más világ volt a vasfüggönyön túl mindenesetre. Amik nekünk (szüleinknek, nagyszüleinknek) kimaradt, azt most látom csak élőben. És jó látni... 


Made in Belgium Mazda visszapillantó.


Ford Falcon 1961-es belső. Több, mint tíz éve áll a műhelyben (a része), szerintem sose lesz készen. Pedig működik (és időnként ha útban van, odébb van lökve), de van mit csinálni rajta. Csajmágnes?

Mondom, az...


Chevrolet Malibu 1984, brutál hanggal. A főnök fia (kollégám) adta el az öccsének, aki meg is törte nem sokkal utána. Több, mint egy éve, talán végre nekiálltak megcsinálni. Egyébként ezt el lehetne tötyörögni. 




Volvo akármi. Military jármű, a norvég hadseregé volt. 196X-es. Állítólag a svédeknél készült, de az országba kerülve volt a végleges kivitelezés, a helyi igényeknek megfelelő felszerelésekkel. Főnök pár hete vette (vagyis alkatrész/javítás csereként). Egy darabig megtartja, tavasszal remélem tudom vezetni hosszabban is, szerintem Barnabás élvezné, főleg kabriósítva. Várom... 

1,9-es benzines, vagy mifene. 




Szuper luxus körülmények, a hangja egyébként jó, sokat számít, hogy nem dízel. 

Felező, minden van... 

Talán 7 személyes, ha jól emlékszem.


A főnök cimborájáé (buszsofőr/üzlettárs), családi autó. Még az apja vette újonnan. De megvan a szintén családi, nagyapa által vett Dodge is. Pár éve újították fel itt a műhelyben, most csak "kontrolon" volt. 

Sok a faluban a veterán rajongó. Az úr szinte minden évben elmegy a 
goodwood, festival of speed-re. A norvég veterán klub szervez utakat a tagoknak. Nagy móka lehet...



Kicsit közelítve a mához.

Mindig van valami egyéb holmi, hajó/csónak, quad, motor, fűnyíró, motoros szán... 

Az izlandi Arctic Truck-nak van norvég leányvállalata. Népszerű is. Toyota minőség... Cserélt motor, szerintem ez a gyöszös 3 literes dízel (nem egy erőgép) kevés ezekhez a kerekekhez, súlyhoz. Bezzeg a nagy, a V8-as... csak az igen drága mulatság. Egyébként én ettől a kisebbik LandCruiser-től nem vagyok elájulva. Az Avalanche jobb.
37"x13,5"x17"-os kerék. Ez 94 mm átmérőben.



Előző generációs (2002-ig) Starcraft. Jajj, azok a puha fotelek. Az újabbik nagy álmom, ez a kényelem non-plus-ultra-ja. 

 Daihatsu Sirion. Nem egy gyakori autó. Látott már valaki? Ami a lényege, hogy összkerék hajtású. 1,3-as benzines, és egész pofás, na meg törött.

A mi autónkon (Suzuki Swift) kívül, nem is tudom van-e másik a piacon, ebben a kategóriában, összkerekes kivitelben. Nem hiába van annyi Suzuki is erre. 


A műhely nincs ekkora, és nincs benn fagy. Ez csak az Avalanche nagytesója. 6,6 literes dízel. Többször láttam már Vossban, elég szépen rakta a "fenekét". Itt éppen megkotlott az ábra szerint. Ami érdekes, a kipufogó kémények a platón.





Soul. 11111km. Szép szám, nem?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések