úszunk az árral...

Csak majdnem, de vannak rá sajnos példák nem messze tőlünk. Oddaban például több házat elvitt a megáradó folyó. Én nem gondoltam volna. Mármint, hogy az amúgy sok esővel "terhelt" Norvégiában problémát okozhat az esőzés. Eddig azt gondoltam, ez egy teljesen megszokott norvég ősz. Ugye többször jeleztem, hogy mi ittlétünk alatt micsoda jó idő volt norvég mércével, és sokszor nem csak azzal. Most pedig 2-3 hete lényegében folyamatosan esik. Vagyis nem volt olyan nap, hogy ne essen. Viszont az elmúlt 1-2 napban 15cm körüli eső leesett. 
Ezek ellenére azt hittem, hogy ezen a részen, a rövid folyású gyors folyók miatt, lehet itt bármekkora eső, le tudja vezetni a vizet. Azért is gondoltam, mert nem hinném, hogy nem volt ekkora esőzésre még példa errefelé. De nem, egypár folyó és menti terület nem bírta. Viszont itt nem gond, persze idézőjelesen, a biztosítók már nyilatkoztak, fizetnek mindent. Természetesen. 
Tehát itt most egy lehet nem is annyira szokásos, bár az eső miatt szokásos őszt élünk meg. Annyira nem zavar, így naponta pár órát ácsorgunk Barnabással az esőben. Tudjuk jól, nincs rossz idő, csak nem megfelelő ruha. 
Mesélhetnék még arról is, hogy az oviban és a suliban is a legnagobb esőben kint játszottak a gyerekek, de ez itt természetes, amúgy meg messziről jött ember azt mond amit akar... azt kell mondjam, itt szeretik az esőt, de hogy szeretnék most Kaliforniában is, Afrikáról és egyéb helyekről ne is beszéljünk... nagy érték... 

http://www.tv2.no/v/854676/

És mindezek ellenére, közel sem fenyeget ez az árvíz olyan veszéllyel mint akár az otthoni áradások. 
Ja és...

http://www.tv2.no/v/854663/
Romsdalnál pedig várnak egy nem kicsi omlást. Elő adásban közveítenek éjjel is, bár semmi nem látszik akkor. Ha igazán gonosz lesz a természet éjjel fog megtörténni, hogy ne legyen igazán jó felvétel róla. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések