gondolkozz



Bevallom, alkotói válságban szenvedek, ha egyáltalán van olyanom. Csak gyűlik és gyűlik a téma, a piszkozatok hegyekben állnak, de ki kellene őket bontani. Ez az, ez a probléma. Nem megy az olyan könnyen. 

Talán ezért lettek egyre népszerűbbek a podcast-ok, beszélni gyorsabb, mint írni. Kisebb energiabevitel, több tartalom. De az olyan többszemélyes műfaj, beszéljek magamban magammal?

A probléma látszik is, mert igényesen (értem alatta, hogy az elképzeltek szerint) megcsinálni egy posztot rengeteg idő. Nem is nagyon van olyanom, inkább csak téma felvetések.

Pont így állnak a piszkozatok. Ha megláttam egy cikket, ami érdekes, vagy kapcsolódik amit éppen szerettem volna megosztani, az bekerül egy oldalra, hogy majd kivesézem. De csak gyűlnek a cikkek a témán belül, és nincs kivesézés. Lehet sor kerül arra, hogy csak linkek sorozata lesz az adott poszt, és mindenki azt gondol bele amit akar. 
Az is a hátránya ennek, hogy sok az aktualitását veszti (nem friss téma), de veszítheti egyáltalán ha valami érdekes?

Jó példa erre, hogy itt a nyár, de még a tavalyi nyaralást sem vezettem végig, sőt, a képek mellett szinte nincs is személyes benyomás, élmény. Konkrétan, egy normális blog teljes embert kíván. Ezért ez nem egy normális blog, csak hangulatok felvillanása. 

Így most is csak néhány szösszenet fog beleférni eme bejegyzésbe. Nagyrészt telefonos képekkel.



Hogy miért jó az eső? Mert utána feloszlik a felhőzet és a fjordal csodás párost alkotnak.

Friss vágás volt, nagyon érdekesen "könnyezett" a fa, szegényke...



Jó két hónapja kint vannak a folyón ezek az izék. Itt még békességben, áradás nélkül. Az olvadás beköszöntével a vadabb folyó okán táncolnak össze meg vissza. A megoldás egyébként, hogy számolják a tengerbe visszatérő lazacokat. Tulajdonképpen egyedszámlálás.


Normál állapotban ilyen a folyó, most pedig semmi kő nem látszik ki a vízből, és erős a sodrás. 

Nagyon érdekesen van a folyómeder, de több helyen látszik, hohy mesterségesen. Régen szerintem így terelték a lazacokat "csapdába", de lehet tökre más a megfejtés.


Rengeteg a fekete bárány, mint úgy általában a világban. Nekem a kedvenceim a szürkék egyébként.


Május 17. Ünneplés kerékpáron. 

Jó nagy a teraszunk (30nm), Barnabás oda-vissza gördeszkázik rendszeresen. Jópofa.


Simadal. Itt szoktunk megfordulni a cajgával, ezen a hídon. 15-16km-es kör, ebből olyan 10km a fjord mentén, gyakran úgy, hogy egy árva lélekkel vagy autóval sem találkozunk (persze nem most a turista szezon beköszöntével).


Olvassa valaki néhanapján a népítéletet a totalcaron? Vicces a sok önképzavaros, belsősávban letolós és tekintélyparancsolós "vallomás". Ezt ne lásd a tükörben (Audi Q7, X5 vicc), mert ez nem fog tudni megállni, azok a fékek... tehát menekülj, félre!


ÉS jöjjön egy kis műhely a végére. Leginkább már látott gépekkel, más szemszögből, telefonnal...

Ki kit zabál fel? Leginkább őket a rozsda. Mondtam már, hogy sohasem lesznek készen? b-j Ford Falcon, Mercedes 450SLC. Főnök egy-egy fiáé.


Főnök fiáé, egyik adta el a másiknak, aki fiatal még, meg is csukta, de végre újra készen, elvileg...
Nagyon brutál hangja van.


Marius (a főnök egyik fia - 3 fia és 1 lánya van egyébként) nagy Alfa rajongó többek között. Ez a 159 is törve volt (rendszeresen így veszik az autókat, majd kipofozás, kicsi használat majd eladás, és pénzkeresés), majd alig elkészült, és a másik oldalának nekitolattak. 

Alfa GTV 1984-es, 2,5 V6. Micsoda hangok. De eladó most éppen, 130.000kr-ért szerintem elvihető. Jó állapotban van, persze nem patika azért. De az alagútban kihúzatva, mennyei...


Főnök autója, lassan 1 éve már hogy vette ha jól emlékszem. 5 liter V8. 

A burnoutot könnyen abszolválja. 





230SL, sorhat. Nem makulátlan, de szép. 




Chevy Chevelle SS 398.


Az átlagautó szinten, Amerika a 60-70-es években mindenek felett állt. Aztán jöttek a 80-as, 90-es évek... 




Simán benyel.



Cadillac furcsa pózban. 

 Csak olajcserén volt, semmi baja, nem is lehet, mert télen fűtött garázsban, vigyázva...


Rengeteg ilyen van errefelé, leginkább, mert...
...jó russebil, de erről majd külön értekezek.


Melóban, próbakörön.


Erről is volt már szó, de most már készen. 

Pazar és ergonomikus. 

Metál, Na mi ez, lehetett volna a kérdés, de elkiabáltam már a megoldást. Jó kép lehetett volna, kár hogy telefonos.


Ez csak azért, mert hihetetlen, hogy hogyan vezetnek egyesek. Nem a kutya a lényeg, hanem a szélvédő belülről olyan koszos, a napsütésben konréten nem lehet kilátni.



Jöjjenek a fiatalok!


Studebaker, sor 8-as motor. Lényegében gyári állapot, csak mechanikusan volt javítva. 


Kicsit szeles és hideg, de külön szélvédő a hátsó utasoknak. 




Ford A-model
1929-ből kb. 



Itt nem a csillagot tolod, hanem a hűtőfolyadék jelzőt.  

Nem egy erőgép.

Az összes sárvédőt kellett leszedni, fényezve lesz. A Studebaker-el azonos a gazda, nem éppen csóró a pali. Meglepően könnyen szétjött, gondolom nem először.








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések