közérdekű bejelentés!!!

Na persze nem, de már írtam és most ismét figyelmeztetek. A héten rajtol a tourdesfjords nevű kerékpáros verseny. 5 napos, és 29-én csütörtökön itt Eidfjordban lesz a 2. etap rajtja. Eurosport este 23.00-tól ad egy órás összefoglalót, illetve másnap reggel 7-től talán. Talán érdemes lesz megnézni (én nem tudom, nincs e2 nekünk, viszont a norvég TV2 adja), főleg mert csodás idő van, ma is volt kb. 25 fok. Elképesztő szép a norvég tavasz!!! Gondolom lesz helikopteres felvétel is, most rá lehet csodálkozni a fjordra. 28-án kezdődik a verseny egyébként, tehát holnap, Bergen-Ulvik (szomszéd kommune) útvonallal, kár kihagyni. Annyi a probléma mindössze, hogy most megy a Giro is, és természetesen ezzel nem tud ez a norvég verseny versenyre kelni, így marad az egy órás összefoglaló.


Pár képet feltöltök amit készítettem ezen eseményen. A TV-n amúgy nem tudtam megnézni a versenyt, mindig csináltunk valamit, majd rákeresek, lehet felrakták már valahova. Ami érdekes, hogy a Norvégok nem tudnak szervezni. Azt gondolom, odahaza egy ilyen eseményre egy napot minimum fel tudtak volna építeni, itt ez nem ment. Nem folyik a sör a virsli a lángos a... ez mindig is érdekes lesz itt majd nekem. Egyszerűbben ragadják meg a dolgokat, de lehet nincs is rá igényük.

Nem pont ehhez a témához tartozik, de itt is van egy műsor a TV2 Zebra-n tán, a Fly med oss. Odahaza én néhanapján belefutottam (azt hiszem a Life-on ment) az Európa madártávlatból, vagy Amerika madártávlatból című műsorba. Szerintem fantasztikus utazás, sok-sok információval. Imádtam nézni. Ennek meg itt ez a Fly med oss a megfelelője, utazás Norvégia felett. Így könnyebb bejárni az országot. Rá kell szoknom azt hiszem. Érdemes rákeresni szerintem.

Aztán hogy ki nyerte a versenyt teljesen lényegtelen azt hiszem, visszatérve a kerékpárra. Keressen rá akit érdekel, www.tourdesfjords.no
Annyi infót hallottam, hogy a szomszédos Ulvik 500.000 koronát fizetett hogy arra menjen a verseny, Eidfjord állítólag pedig csak 100.000 koronát. Miért a különbség? Mert a csapatok Ulvik-ben szálltak meg, ide csak a verseny napján jöttek.

Még régebbi sztori, de az angol nemtudásomra két példa. Az a baj, sosem voltam jó benne, és odahaza mikor kellett használni? Soha, de erről már régebben írtam. Ez az én szegénységem, és most ha meg kell szólalni angolul, automatikusan keverem a norvéggal, úgy akarok beszélni.
Az egyik példa, ugye jönnek erre nagy-nagy hajók. Egyik ilyen alakalommal autót mostam kint, mikor hozzám lépett anyja-fia páros, hogy tudnának-e netezni? Persze, beengedtem őket, egyébként Angliából jöttek, kínai-japán(?) angolok. A srác egyetemre jár, valami anyagot kellett leadnia. Nem sikerült, mert az egyetem honlapja nem működött éppen (bár ez most lényegtelen). Lehetett volna velük beszélni, de persze csak keveset tudtam, sajnos. Megkínáltam őket, meg ugye azért azt elmeséltem, hogy mi hogyan kerültünk és mikor ki, és miért. De gyenge voltam na... érteni jobban értem mint beszélem.

A máik példa egy stoppos eset. Még múltkori bergeni útról hazafelé jövet stopposokat vettünk fel Voss-ban. Szakadó eső volt, rendesek voltunk. Két lengyel csajszi volt, sok-sok cuccal. Pont Eidfjord felé tartottak, elvittük őket. Carmen beszélt velük (azért neki elég jól megy az angol, középfok szint körül), én értettem a lényeget, de inkább nem beszéltem a norvég-angol keveréket. Sátortúrán voltak, egyikük Angliában tanul, másikuk Lengyelországból jött. És nagyon jól beszélték az angolt, nyilván amelyik Angliában tanul nem csoda.

Az angolnak lesz még jelentősége későbbiekben is, nem a tudásommal kapcsolatban, csak érdekességként.














Megjegyzések

  1. Névtelen29.5.14

    Elnézve a műsorújságot itt inkább a tenisszel nem tud versenyre kelni, a Girot is vágják ahogy tudják.

    Adam

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések