sokkerekűek

Nem említettem még, de a falut átszelő főútvonalat elég nagy részben újra aszfaltozták. Leginkább miértje a Hardangervidda-i szakasznak volt, írtam régebben, hogy a tél után azon végigmenni egy jobb fajta hullámvasúttal ért fel. Jó nagy bukkanókkal és repedésekkel. Most nagyon jó lett (bár vannak benne hullámok). Élvezetes most mifelénk járni, végre lehet élvezni a kanyarokat. Ja és normális aszfaltot raktak le, érzésre fele a gördülési zaja a gumiknak, mint a régi aszfalttal volt. 

De miért is érdekes ez? Két okból mindenképpen. Ha próbakörre viszünk egy autót, akkor jobban halljuk a rendellenes zajokat, valamint tudok némi érdekességet is írni, hogyan aszfaltoznak erre.

Hogyan is? 

Ugye a távolságok, a hosszú szállítási idő miatt, hajóval hozzák az aszfaltot, onnan rakodják meg a teherautókat. Így melegen tartható az aszfalt, és gondolom gazdaságosabb is. Az aszfaltozó cég nagyon szép kamionokat tart, sikerült is beszélnem az egyik sofőrrel, a tulaj fanatikus (lesz még jelentősége). Nem tudom kinek mit mond az adat, de 55.000 tonna aszfaltot "szórnak" szét, ami kb. 70 hajónyi szállítmány. Nem tudom összesen hány kilométert jelent ez. 

 A hajó sehol...

 aszfaltbetyár



 A fanatikus főnök hobbi járgánya. Vagyis szerintem. Mert a dekor, valamint a céges felirat arra enged következtetni. Nem rossz hobbi.


 Sokaknak tetszettek.





Még maradva az utakon. Történt pár hete egy baleset Gudvangen melletti alagútban. Nem rövid, tizen pár kilométeres. Egy busz égett ki teljesen, személyi sérülés nem történt. Viszont lezárták 6 hétre az alagutat, mert a nagy hőhatás miatt át kell vizsgálni rendesen. Nem telt el 6 hét még, de időszakosan konvojban megnyitják párszor naponta. 

És miért jó ez nekünk? Vagyis Barnabásnak? Mert jó nagy traffic lett errefelé. Az Oslo-Bergen útvonal regrövidebbje rajtunk keresztül megy amúgy is, de a másik variáció pedig a lezárt útvonalon menne. Mert mondanom sem kell, lezárt alagút, nincs kerülő. Vagyis van, felénk. Tehát sok-sok kamion, még több turista. Van mit nézni ha kint vagyunk, persze ha valakit ez érdekel ugyebár.

Ha jól emlékszem, meséltem, hogy rengeteg a stoppos itt Norvégiában. Talán itt még biztonságosabb mint máshol. Bár Carmen így is csak néz, hogy milyen "bátor" némelyikük. Sok a csajszi közöttük. Pont ma volt Wiggo egy kávéra, és várta egy stoppos a kamionnál. Egy orosz leányzó, tök egyedül. Tegnap két igen csak dekoratív hölgyet láttam stoppolni, "with you" felirattal. Egy X6-os BMW vette fel őket. Talán a Jay és néma Bob film stoppos szabályában reménykedve? 

Aztán rengeteg a motoros, és Barnabásnak újabban nagyon bejönnek. Persze hogy körbe "udvarolja" őket. Én meg a nagy angol tudássomal próbálok pár szót váltani, vagy svéd-norvégul, mert rengeteg a svéd, állítólag különösen, mert nem kicsit gyengült a norvég korona az utóbbi évben. Az euróhoz viszonyítva, két éve mikor kijöttünk 7,8 volt kb. most meg 9,4 talán. Az olajár csökkenés. 
Beszéltem egy középkorú svájci motoros hölggyel, aki szintén tök egyedül volt. Megjárta már így egész Európát. Járt Magyarországon is már, sőt az Oroszoknál is. Bátor. 
Aztán egy svéd pasi, aki Stockholmból indult és Izlandra tartott. 

Sajnos nem kaptam lencsevégre, de egy érdekes svéd család is járt erre. Apuka külön motoron, anyuka pedig egy fullos oldalkocsis motorral volt. A fedett oldalkocsiban a két gyerekük utazott, láthatóan jól érezték magukat. Látni errefelé csodabogarakat. Persze a csúcs a Kínai turista, az pedig van szép számmal.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések