-10%

Vajon mit jelent ez? Valami akciós? Biztosan, ellenben ez a saját súlyvesztésem eddigi norvég "pályafutásom" alatt. Igen, cirka 10%. Furcsa így kijelentve, de számszerűsítsük akkor. Eldobtam magamtól kb. 8-9kg-ot. Kijöttem 88kg-val. Ez -10%. 

Örülök-e neki? Naná. Régóta szerettem volna lefogyni, nem sikerült (bár túl sokat nem is tettem érte). Emlékszem középsuli végén 90 felett voltam, aztán katonaév alatt (könyvtáros voltam) sikerült lemennem (ugrálókötelezés és egyéb) kb. 76-77kg-ra. Azután folyamatosan gyarapodtam, hiába a szinte folyamatos fizikai meló, de rosszul táplálkoztam. Mire hazaértem, jócskán 6 után zabáltam be esténként nem keveset. Plusz a jófajta fehér kenyér (kukoricás, most is a számban érzem), és mindenféle földi jó.

Erre kijövök Norvégiába és tessék. Ami otthon nem ment, az itt fél év alatt. Most 80kg vagyok, lehet már picit alatta. Semmi extra mód, sőt, fizikai munkát nem végzek, nem gyúrok (sosem tettem, csak egy kevés fekvőtámasz), ellenben sokat sétálok és elég sokat túráztam, bár gyerekkel, nem volt valami intenzív. És akkor hogyan? Itt magvas félbarna kenyeret eszünk, 6 után sosem eszem, lényegében ennyi. Ja, nincs cukor (vagyis alig), kávé feketén, nasi mondjuk nálam otthon sem volt, itt sincs, és nem eszünk zsíros ételeket. Azért egy cupákos csülök most lemenne. Viszont sok halat. Ja meg minden hétfőn 1,5 óra foci. Ennyi!!!

Azonban így is lenne még mit alakítani. Annyira nem fontos, de az egészségemnek lehet számít. Nem ártana némi plusz izom, ebben a fogyásban lehet abból is eltűnt valamennyi (mintha olyan sok lett volna...). De a lényeg, jobban érzem magam, és a következő szinthez azért még több mozgásra lenne szükség. Mondjuk ha lesz bringám, és megmászom vele a közeli hegyeket...

Tényleg jól van ez így, én örülök, és tudom nem ez a végső állapot. Fegyencedzést újra elő kellene szednem például. Azért is hagytam abba, mert valami a fejemben "tönkrement", és a fejen- és kézenállás egyszer csak nem ment. Erős nyomás odabent. Nem túl kellemes. Talán ha kihagyom a feladatokból. Terv van, meglátjuk. De a legfontosabb és ami legjobban motivál az a kerékpározás (két kép, hogy miért is)...





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések