..........

Lassan vége a nyárnak. Persze nem, vagyis de. Mindenki úgy érzi, hogy rohan az idő? Hihetetlen, lassan megyünk nyaralni, és mire hazajövünk vége is a nyárnak. Szinte még csak most kezdtük törni a fejünket, hova is menjünk. De erről majd lesz még külön szó, szerintem jó lesz.

Aztán azt is el kell hogy mondjam, annyi a dolgunk, mint a nyúlnak húsvétkor. Komolyan, nem érjük utol magunkat. Nekem jelentős alvás hiányom van (Carmenről ne is beszéljünk). Kissé sok lett a meló, és jó párat vissza is mondtam, mivel a műhelyben most folyamatosan kellek. Persze így dől a pénz (na azért annyira nem, és kit érdekel), de ez nem a cél.

Heti három lovaglása lett Barnabásnak délutánonként, esténként. Használjuk a közös biciklit, viszont most az úszás teljesen abba maradt. Az már nem fér bele. Szerencsére nem is kell, olyn szép tavasz/nyár van, hogy csak csuda. A két évvel ezelőtti rekord meleget nem éri el, de a tavalyi folyamatos esőzésnél klasszisokkal jobb. Az a külföldi aki a gyenge korona miatt most választotta Norvégiát nagyon jól járt. Ha az egész májust és az eddigi júniust nézzük, volt kb. 4 nap eső, de az sem volt annyira vészes. Közben pedig többször 25-28fok. Ami árnyékban jó, de napon már sok.

A hegyek idén korábban lesznek járhatók, mert szinte már most eltűnt a hó nagy része, tavaly szeptember végén több hó volt a hegyeken, mint most. Sok is a túrista, pedig még csak majd most kezdődnek az iskola szünetek. Idén kb. 50-60 hajó jön felénk (königsdam 99.900tonna a legnagyobb), de jövőre majd 80.

Kinyílt még vagy két-három kávézó, lesz egy új étterem is. Én szkeptikus vagyok, de ők tudják.

Jövő hétvégén lesz első norvég esküvőn való jelenésem. Kíváncsi vagyok. Majd utána többet, ha emlékszem valamire (csak vicc volt, muszáj lesz).

Az időre visszatérve. Na nem az időjárásra, hanem... A terszunk jó nagy, szinte végig napos (reggel 9-től este 9-ig), de még nem volt egy nyugodt félórám, hogy süttessem a pucér fenekem, és nem is látom, mikor lesz időm. Barnabás sem éppen arról híres, hogy hagyná az embert.

Röviden ennyit rólunk, és jöjjön néhány kép, majd ha még valami beugrik, talán kiugrik...

Erre szokott lovagolni Barnabás.

Barnabás is szereti a teraszt, gördeszkázni is lehet jókat. Plusz körbe kerítés, nem tud meglógni.

Azért ha egyszer elköltöznénk, ezt nagyon nehéz szívvel hagyná itt az ember.

Ott fut!

Egy hosszabb magyarázt következik a képhez. Vagy 2 hónapja leomlott egy 200 méternyi út Granvin és Voss között. Ami szerencse volt, hogy a tó másik oldalán egy keskeny régi út vezet, és váltott irányítással tudták engedni a forgalmat. De jelentősen megnőtt a mentidő Voss-ig. Most már a leomlott útszakasz fölött csináltak egy ideiglenes utat, valamivel jobb. Egyébként pont alagutat ásnak ott, nem tudom van-e köze (nehéz teherautók nagyobb forgalma stb.) a leomláshoz.
Aztán kb. 1 hónapja pedig, a hegyre vezető legendás Måbødalen alagútban (a hegy belsejében tesz legalább egy egész kört meredek emelkedéssel) kiégett egy kamion. Teljes zár volt pár napig (Marius is tűzoltó többek között, ő volt kint oltani), mostanáig pedig váltott forgalom irányítás. Két napja ha megnyitott, csak este van terelés. Sok idő volt, míg felmérték, a hatalmas hő mennyire rongálta meg az alagutat, ami nem is ma készült. Szerencsére minden okés.
Múlt héten pedig Bergen felé volt kőomlás, egy teherautót vitt magával. Szintén teljes útzár volt. Kerülővel és időkéséssel lehetett csak Bergenbe menni. De már feloldották.
Izgalmas periódus volt, Eidfjord majdnem fogságba esett, de ez itt csöppet sem lehetetlen. A hegyek között nincs túl sok alternatíva.

Egyeteln dolog amiért ezeken a parádés utakon drukkolni kell, hogy most éppen ne jöjjön kamion vagy busz. Különben ha nincs hely, akkor tolatás (a nagy nem fog) olyan pontig, ahol elférni (és talán nincs senki mögöttünk).

Milyen "szar" lehet egész nap a lezúduló víz morajlását hallgatni, nem?

Jön az áram, víz formájában.

Májusban is lehet síelni, csak jó helyre kell menni.

Aurdal felé vezető hegyi út, szintén gyakran zárva a teleken. Májusban is még tiszta jég a víz. Pedig kb. 1000 méteren vagyunk csak.

Oda le.

Az ott nem fjord, csak egy tó.

WC

lent

Itt már jártunk, de mivel egész májusban itt volt Carmen anyukája és nagynénje, gondoltuk érdemes megnézniük. Azért is mentünk az Geilo-n keresztül az Aurdal-i hegyi út felé, mert arra még mi sem jártunk. Szép egy kirándulás volt, kb. egy 300km-es kör, visszafelé Flåm-on és Voss-on keresztül.

Az ott szemben a világörökség része. Rengeteg a sétahajó és a turista.

Ezt el sem lehet kerülni, hiszen a főút mellett van, Voss-tól kb. 10km.

Ez az én egyik kedvencem. Kb. 40km hozzánk. Ha megyünk Voss-ba és a régi úton megyünk ott kell elmenni lent. Perszi így egy kis kerülő. Remélem legközelebb jobb fényviszonyoknál leszünk ott.

Følgefonna gleccser. Odda-ból azt hiszem ott szembe lehet megközelíteni a legjobban. Idén nyáron a terv része.

Aki rákeres Norvégiára, erre biztos rátalál. Voltunk már erre, csak jelzés képpen mutatnám, nagy az érdeklődés, pedig itt még nem is a szezonban vagyunk.

"Bulisziget". Van rajta egy csónakmotor is. Szépen be lehet menni vele a vízbe, aztán ereszd el a hajam. Érdekes...

Ulvik felett.

Ez itt van egy köpésre, kb. 15km.

Ez is.

Ez akkor két köpés. Kb. 35km.

Néha lovaskocsizás van a lovaglás helyett. Kicsit nekünk is legyen közünk már hozzá.

Elől Trausten és Svarten (fekete, aki nem is fekete).

Bergen felett a fogaskerekű kilátójából. A másik lehetőség a felvonós kilátó, az még várat magára. Az magasabbra megy, egy másik pontján a városnak.

Bergen nagyon szép, csak az a sok eső.

Barnabás már nagyon lazán nyomja a lovaglást. De erről lesz egy külön bejegyzés nemsokára.