számok és betűk


Gondoltam, jó kis bejegyzés lesz ez, sok térképpel. De ahogy már írtam, valamiért nem sikerül berakni az élő google térképet, így lefotóztam, és képként szerepel. 

Ha nem is telejesen pontos, hogy merre jártunk, nagy részben igaz. Ahol valamicske eltérés lehet, az a francia autópályáról való letérésben lehet. Említettem, hogy semmi kedvünk nem volt a dugóban állni a napon, gyenge klímával, inkább letértünk Apt felé menet a pályáról. Ha nem is értünk oda előbb, mintha kivárjuk az araszolást, viszont sokkal többet láttunk, sokkal érdekesebb volt az utunk.



https://www.google.hu/maps/dir/Oslo,+Norvégia/Geilo,+Norvégia/@60.3002159,8.2107222,8z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x46416e61f267f039:0x7e92605fd3231e9a!2m2!1d10.7522454!2d59.9138688!1m5!1m1!1s0x463fbad93394d403:0xebe09732e103617c!2m2!1d8.2089523!2d60.5337765!3e0



Kiel - Köln - Chaudenay-le-Chateau


Ezt a szakaszt két részletben csináltuk, Kölnben eltöltöttünk két éjszakát. Látszik, hogy lényegében megfeleztük a távot. Az egész utunkon jártunk összesen, még ha csak néhányat érintve is, hat országban. Norvégián kívül így "megvolt" Németország, Luxemburg, Franciaország, Olaszország, Liechtenstein, Ausztria (vagy 15km), és ha nem csalunk a komppal, akkor lett volna még Svédország és Dánia is.











https://www.google.hu/maps/dir/Kiel,+Németország/Chaudenay-le-Château,+Franciaország/@51.0832846,4.3824343,6z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47b2560d8fee97ad:0x4248963c6580320!2m2!1d10.1227652!2d54.3232927!1m5!1m1!1s0x47f264c28dac9cfb:0x409ce34b3145d50!2m2!1d4.645681!2d47.177749!3e0



Chaudenay-le-Chateau - Apt

 Több részletben mutatom az Apt-ig tartó szakaszt. Azért így, mert a google térkép csak tíz megállót engedélyez, viszont a nagyjáboli pontos útvonalhoz több pontot kellett megadnom. Egyébként ez volt a leghosszabb szakaszunk, nem kilóméterben, hanem időben. Az említett autópályás dugók, majd az onnan való lehajtás, és az előttünk álló hegy megmászása a kacskaringós utakon. Viszont szép volt, és volt egy kis eső is az úton.
Itt van egy kis bizonytalanság, mert nem tudom egész pontosan hol hagytuk el a pályát. Viszont az biztos, hogy Dieluefit-en (érdemes lenne ott is pár napot eltölteni) Nyons-on és Carpentras-on keresztül mentünk. 10:15 - 19:00- ig tartott a mintegy 484km (kb 54-es átlag). Nem örültünk neki a vége felé, főleg azért, mert a másik házat át kellett még vennünk, sietnünk kellett volna.





Carpentras-nál elbizonytalanodtunk, hogy rámenjünk-e az autópályára vagy sem. Hiába nem volt sok már hátra. Aztán, ha már lúd legyen kövér alapon inkább mégis mentünk tovább a kis utakon. Szép kis cikk-cakk-ot fogtunk ki.














Murs egy tünemény kis falucska lehet (volt tervben, hogy visszamegyünk megnézni, de kimaradt), csak hát jó magasan fekszik, tehát fel is kellett mászni, és le is kellett gurulni onnan. Szűk utakon, hajtűkanyarokkal. Szép nagyon, csak pont a nap végére nem hiányzott, főleg, hogy már csak benzinpárával mentünk.






https://www.google.hu/maps/dir/Chaudenay-le-Château,+Franciaország/Châteauneuf-de-Galaure,+Franciaország/@46.2629413,4.7175512,8z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x47f264c28dac9cfb:0x409ce34b3145d50!2m2!1d4.645681!2d47.177749!1m5!1m1!1s0x47f537774bb26eaf:0x408ab2ae4bfc660!2m2!1d4.960742!2d45.234516


https://www.google.com/maps/dir/Châteauneuf-de-Galaure,+Franciaország/Romans-sur-Isère,+Franciaország/Crest,+Franciaország/Dieulefit,+Franciaország/Nyons,+Franciaország/Carpentras,+Franciaország/Murs,+Franciaország/Apt,+Franciaország/@44.6053448,4.6105368,8.74z/data=!4m50!4m49!1m5!1m1!1s0x47f537774bb26eaf:0x408ab2ae4bfc660!2m2!1d4.960742!2d45.234516!1m5!1m1!1s0x47f54d7bb17e9cf1:0x31c119518c85a6d1!2m2!1d5.052735!2d45.044236!1m5!1m1!1s0x12b5582d8184feb1:0x408ab2ae4bfc4d0!2m2!1d5.024072!2d44.7282749!1m5!1m1!1s0x12ca9e1e514a33bb:0x23b4f471abc459ba!2m2!1d5.06576!2d44.526213!1m5!1m1!1s0x12ca815fa5c1f5a3:0x408ab2ae4bfbe10!2m2!1d5.140145!2d44.3618809!1m5!1m1!1s0x12b589fe4a25d91d:0x40819a5fd8fc530!2m2!1d5.048722!2d44.0555639!1m5!1m1!1s0x12ca129720e8757f:0x74165d403cd317fc!2m2!1d5.2418509!2d43.951727!1m5!1m1!1s0x12ca1610f9902ed5:0x40819a5fd8fc6f0!2m2!1d5.395439!2d43.876452!3e0?hl=hu-HU



Apt - Éze

 A legrövedebb etap (két szállás közötti) várt ekkor ránk. De nekem az egyik kedvencem volt az egész úton. Nem is volt kérdéses, hogy nem az autópálya felé megyünk, hanem a falvakon erdőkön, dombokon keresztül. Milyen jól tettük. Megint volt egy kis eső az úton (írtam, hogy Dijon volt az egytlen esős napunk, a többi napon csak utazás alatt volt egy kevés), de olyankor kit érdekel?
Jó pár falun keresztül mentünk, egy azért volt érdekes (Montagnac), mert majdnem beragadtunk, tényleg alig fértünk el az Avalanche-al, és nem volt másik út. Illetve megálltunk ebédelni egy másik helyen, ötszáz valahány méter magasan (Chateaudouble), rejtve a világtól. Na jó, volt pár átutazó még rajtunk kívül. Csoda egy hely az is. Verdon-tó szintén káprázatos. Délről kerültük, éppen csak megálltunk egy percre, de az biztos, hogy egyszer kell hogy a nyaralás fő helye legyen. Sokkal inkább mint a tenger. Kár hogy pont akkor esett egy kicsit, és hűvösebb volt, mert egy csobbanást kipróbáltam volna. Majd legközelebb.

Grasse-tól már forgalmasabb volt az út, lejutottunk a tenger közelébe a Cote d' Azur-t már érezni lehetett. Amúgy én sokkal rosszabbra számítottam a forgalom tekintetében. Se Nice, se Monaco és az egész környék sem volt elviselhetetlen. Nem volt dugó, ez kellemes meglepetés volt.



https://www.google.hu/maps/dir/Apt,+Franciaország/Manosque,+Franciaország/Sainte-Croix-du-Verdon,+Franciaország/Bauduen,+Franciaország/Ampus,+Franciaország/Châteaudouble,+Franciaország/Grasse,+Franciaország/Roquefort-les-Pins,+Franciaország/Èze,+Franciaország/@43.7983484,5.7622772,8.33z/data=!4m56!4m55!1m5!1m1!1s0x12ca1610f9902ed5:0x40819a5fd8fc6f0!2m2!1d5.395439!2d43.876452!1m5!1m1!1s0x12cbcdb3ba6c6b09:0x1bd50854176f8011!2m2!1d5.790916!2d43.835744!1m5!1m1!1s0x12cbe60a539abd31:0x40819a5fd97ae90!2m2!1d6.151275!2d43.758877!1m5!1m1!1s0x12cbe44bf0949d7b:0xa7b31447c3310b67!2m2!1d6.174909!2d43.734454!1m5!1m1!1s0x12c955637209a16b:0xe02ca088891b2f09!2m2!1d6.38325!2d43.607276!1m5!1m1!1s0x12cc003703a7cbc5:0x40819a5fd8fce60!2m2!1d6.451946!2d43.596177!1m5!1m1!1s0x12cc25fe3958edfb:0x117727988cf82e2d!2m2!1d6.926492!2d43.660153!1m5!1m1!1s0x12cc2cf3ec33e347:0x40819a5fd979960!2m2!1d7.0390904!2d43.6794211!1m5!1m1!1s0x12cdc36149af4541:0x40819a5fd979c40!2m2!1d7.361792!2d43.7278189!3e0



Nice - Prata Camportaccio - Nürnberg

Nice-ból a leggyorsabb megoldást választottuk a haza irányába. Olaszországban el Genova-ig, majd irány északnak Milánó mellett. Aztán itt vége is lett a leggyorsabb módnak, mert Milánónál letértünk az autópályáról, a Como-i tó partján mentünk északnak Prata Camportaccio-ba. Csak egy éjszakát szálltunk meg itt, de nekem ez a hegyvidékes környék akkor is a kedvencem. Most hogy már végre a hegyek között élek, nem tudok elszakadni? Lehet. Egyszer egy egész nyaralás lesz errefelé az szinte bizonyos. Csak Barnabás is szeressen végre felfelé gyalogolni.
Chiavenna-tól pedig megindultunk felfelé. Nem néztünk utána, és különben meg Carmen találta a szállást. Tehát sikerült az Alpok egyik hágóján átkelnünk. Kár lett volna kihagyni. Na ezért is jó letérni a pályáról, és nem rohanni. Ez az igazi road trip, az autós nyaralás. Nem cserélném repülőre, csak ha tényleg azzal lehet elérni a célt.
Svájcon (szerencsére nem sokat voltunk ott, szép de drága), Liechtensteinen és Ausztrián átrobogtunk, nem is igen álltunk meg Nürnbergig.












Chiavenna szintén egy csodás kisváros. Kézzel fogható a múlt. Tényleg hihetetlen, hogy a mediterrán országokat járva mindenhol ott a történelem. Ezek az emberléptékű kis falvak sokkal jobban érdekelnek, mint mondjuk Párizs. Persze egyszer azt is jó volna megnézni...














https://www.google.hu/maps/dir/Nizza,+Franciaország/Milánó,+Olaszország/Chiavenna,+SO,+Olaszország/Splügen,+Svájc/Nürnberg,+Németország/@46.5293929,6.4196984,6.59z/data=!4m32!4m31!1m5!1m1!1s0x12cdd0106a852d31:0x40819a5fd979a70!2m2!1d7.2619532!2d43.7101728!1m5!1m1!1s0x4786c1493f1275e7:0x3cffcd13c6740e8d!2m2!1d9.1859243!2d45.4654219!1m5!1m1!1s0x478467a0c2ccd8f5:0x4cf1fb5ba34eac74!2m2!1d9.3976574!2d46.3209673!1m5!1m1!1s0x4784f13d6aedbcfd:0xf1aadd833303743!2m2!1d9.3233581!2d46.5528268!1m5!1m1!1s0x479f57aeb5b61cd3:0xdd5daf85a98c21b7!2m2!1d11.07675!2d49.45203!3e0



Nürnberg - Neumünster - Kiel

Nürnbergben két éjszakát töltöttünk, majd a leghosszabb etap várt ránk. 700km. Egy kicsit féltünk tőle, a sok felújítás, forgalom stb. miatt, feleslegesen. Nagyon jól lehetett haladni, még Hamburgnál is. Nagyjából 7 óra alatt megvolt a majd 700km, hiszen csak Neumünsterig mentünk. Nem kockáztattunk, Kiel közelében akartunk lenni a másnapi kompos indulás miatt. A szállás jó volt, Neumünster pedig feledhető.











https://www.google.hu/maps/dir/Kiel,+Németország/Nürnberg,+Németország/@51.7863876,5.3835535,6z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47b2560d8fee97ad:0x4248963c6580320!2m2!1d10.1227652!2d54.3232927!1m5!1m1!1s0x479f57aeb5b61cd3:0xdd5daf85a98c21b7!2m2!1d11.07675!2d49.45203!3e0


Ha lehet egy jó tanácsom azoknak, akik autóval indulnak neki a világnak. Vegyenek az adott országról térképet. Azért lenne fontos, mert a GPS nem elég. A mi példánk nagyon jól mutatja.
Amikor letértünk a francia autópályáról, rögtönözni kellett. Persze, hogy módosítottam a beállítást, pálya mentes utakra. Igen ám, de nem csak mi gondoltuk úgy, hogy nincs értelme a dugóban lenni. Az megállapítható volt, hogy van másik, még kerülőbb megoldás is a továbbiakban, de hogyan? A GPS nem tud akkorát lefedni, hogy értelmezhető legyen. Ha távolítunk is, elvesznek a települések például. Ugyanez a baj a telefonnal. Hiába ha van az internet, azért a kép nagysága miatt, ha távolítunk, elvesznek a részletek. Nem lehet igazán jól átlátni. Ha viszont van térkép, egy pillanat alatt ki lehet jelölni az irányt, és mindig csak egy viszonylag közeli települést megadva (fontos, mert ha távolabbit állítunk be, képes visszavinni az autópályára, vagy a bedugult főbb útra - eleget bekevert a GPS a nyaralás alatt, nem hiszek már vakon neki, hiába állítanám be a legrövidebb utat például) a GPS-nek, nem is kell a térképet bámulni. 

Ebben az esetben pedig sokkal többet lehet látni az adott országból, főleg ha az autópályán csak vánszorgás, dugóban állás lenne az alternatíva.

Összesen mentünk 5010km-t. Ha ebből levonjuk a szállások közötti kötelező útvonalat, könnyen kiszámolható, mennyit is furikáztunk még. Nem teljesen pontos adat, de valami ilyesmi jött ki:

1121 (11ó 24p) + 264 (2ó 53p) + 220 (4ó 25p) + 248 (5ó 1p) + 922 (11ó 4p) + 703 (7ó 3p)

3478km

Ehhez hozzájön még Norvégia, Eidfjord - Oslo oda-vissza 640km piciny (20km) kerülővel.

4118km

Kivonva a teljes távunkból, kijön, hogy kb. 892 km-t csatangoltunk szerte Európában. Én 6000 kilométerrel kalkuláltam előzetesen, de "visszafogtuk" magunkat. Próbáltunk valamicskét pihenni is.

Avalnche az autópályák, a szűk, kanyargós, dimbes-dombos utak, valamint városi közlekedés miatt 17 literes átlaggal pöfögött. Nem kevés, de lesz...m. Csak ez nem kis összeget tesz ki, de így felszerelkezve, ennyi cuccal, egy vadiúj furgon is 10 körül evett volna, és dízel. Ha benne lenne a gáz az autóban, nem is lenne miről beszélni. Most szólok, akinek van esze, és nagy autót akar, vegyen amcsi "dögöt", és gázosítsa el, sokkal jobban jár, mint bármi mással.

Kiegészítem a leírtakat még, egy olyan térképpel is, ahol a két fő nyaralás helyen történő kiruccanások lesznek rajta. Mondjuk Éze nem is nagyon érdekes ebből a szempontból, mert onnan csak Nice-be (kétszer) illetve Monaco-ba (kétszer) mentünk az egy hét alatt.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések