a halál nem fél


Folytatódik a lapszemle sorozat. Tényleg nagyon érdekes hírt találtam, mégpedig a halálos közélekedési balesetekről itt Norvégiában. Vagyis, hogy mennyien vesztették életüket az utakon.

http://www.tv2.no/nyheter/9566069/

Kimásoltam az ábrát, most már "csak" százan halnak meg. Az 1 is sok, hiszen értelmetlen halál.



Gondoltam rákeresek mi a helyzet odahaza, és közben találtam egy másik érdekes statisztikát. Sajnos csak Eu-s országok vannak rajta, se nem Svájc, se nem az USA (se Kanada stb...)

https://www.lokal.hu/2017-03-jo-hir-csokkent-a-halalos-kozuti-balesetek-szama-az-europai-unioban/

Ha felszorzom/osztom a norvég valóságot, akkor a svédeknél is jobb eredmény jön ki. Remek. Miért lehet? Nincsenek óriási városok, kevés az autópálya, lassú a tempó. Ellenben van sok-sok kanyar, jég és hó, de ez a Svédeknél is van. Egyszerűen kisebb a forgalom sűrűsége, szerintem ez is egy ok, és persze jobban vigyáz mindenki.


http://hvg.hu/cegauto/20170207_szupertraffipax_kozuti_baleset_statisztika

Ezek fényében a magyar adatok sokkolóak, mennyire igaz, hogy a balkán/kelet/dél felé közeledve egyre romlik a morál, és ez látszik is a statisztikákon. Szomorú...

Tessék már vigyázni, a hülyéket meg valahogy ki kellene venni a közlekedésből.





Megjegyzések

  1. Szia Tamas! Norvegiaval kapcsolatban szeretnek toled kerdezni. Kerlek ird meg,hogyan tudom veled felvenni a kapcsolatot. Nekem nincs facebookom csak a ferjemnek.
    Nagyon koszonom a valaszodat.
    Bekes,boldog, egeszsegben gazdag uj evet kivanok neked es minden szerettednek!
    Udv:
    Mata Olga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      szabadlegy@gmail.com
      Ha tudok, szívesen válaszolok a kérdéseitekre.
      BÚÉK!
      üdv.
      Tamás

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések