ház, hytte

   Már írtam egy keveset az itteni házakról, most összeszedtem pár képet. Aztán el lehet dönteni, tetszik-e vagy sem az itteni építészet. Nekem igen, mert könnyen lehet dolgozni a fával, és ide ez illik. Nincs úgy élére állítva semmi, pont ez a legjobb benne, hogy bárki nekiállhat kipofozni. Kívülről egyszerűek a házak nagy része. Mondhatnánk, hogy egyformák, mint nálunk régen a parasztházak, vagy utána a kockaházak. Viszont itt ez még most sem ciki, miért is lenne, ide ez illik a legjobban, nem? A hytte két típusú, rönkházat, ill. a lambériával, deszkával burkoltat látni. A kevés városkára amit láttam, nem olyan kidolgozottak a főterek mint odahaza. Ebben előrébb járunk.

















































































































































Megjegyzések

  1. Névtelen26.11.13

    Nem tudom mi teszi ezt a hatást, talán a fények, de majdnem minden kép olyan mint ha egy mesebeli országban lenne. Az IMG-3290-es kép (lerobbant ház) az egy elhagyatott ház, vagy esetleg laknak is benne? (meglepődnék ha igen) Vannak hasonlóan elkülönülő szegény(ebb)negyedek úgy mint itthon?
    Üdv, Adam

    VálaszTörlés
  2. Az egy elhagyatott ház itt Eidfjordban. Van pár ilyen, én sem tudom, hogy miért, de idővel kiderítem. Engem is érdekel. Ilyeneket azért látni több helyen is, vajon kihaltak belőle? Ilyen kis településen nem látni szegényebb részt, illetve nem is hinném hogy lenne itt szegény, inkább olyan akit nem érdekelnek a külsőségek, vagy csak szimplán nem törődik a házával. Nagyvárost nem tudom, igazán nagyváros ugye csak Oslo van Norvégiában. Ott a hírekből kiindulva biztosan van szegényebb negyed, vagyis bevándorló negyed. Az azért megint egy kicsit más történet ugye. De nekem erről még nincs tapasztalatom. Egyébként mielőtt kijöttünk rengetek infót próbáltam gyűjteni Norvégiáról, a házakról is (albérlet nézés a rubrikk-on), és egy csomó képet letöltöttem, azt hiszem rakok majd fel párat, mert ott kiderül a belső stílus is. És ezzel megspórolok időt annak akit érdekel, nem kell végignéznie a hirdetéseket (én megtettem). És mesebeli ország ez a környezeti adottságok miatt, és nem csak amiatt is... Holnap költözünk (már ma elkezdtük, de holnap már remélem ott alszunk), majd rakok fel képet a kilátásról...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések