milyen érdekes

Egy hülye téma, ellenben érdekes. Ma reggeli hír okán gondoltam írok erről is. Reggelente a norvég TV2 szokott menni nálunk a TV-ben. Hírcsatorna, hogy halljam a háttérben a norvégot többek között. Természetesen itt sincs másképpen mint odahaza, vagyis megy a skal vi danse (sztártánc vagy mi a neve odahaza, nem néztem otthon sem, itt sem teszem hozzá), gazda keres párt és a hasonló fantasztikus műsorok.

Viszont ha nem nézem, mit akarok vele? Hát azt, hogy ezt a táncost olyan sztárpár nyerte (nem tudom mi a sztár foglalkozása, nem keresek rá, nem lényeges), ahol a fickó hosszú hajjal rendelkezik. Eirik (tényleg az a neve), a viking mondhatnánk Skandináviából kiindulva. De amire rá akarok térni, az az, hogy itt ez nem számít. Odahaza lett volna esélyük? Szerintem semmi. Itt úgy látom (persze ez még változhat), itt a külsőségeknek nincs akkora szerepük. Nem kell titkolni a beteg gyerekeket, embereket sem. Sokkal előrébb tartanak az északi társadalmak ezen a téren. És ez nagyon jó. A magyar már a magyart is alig akarja elviselni, ha más a véleménye (mindig oda jutunk ki, hogy természetesen ebben a politikának nagy szerepe van), ez pedig nem jó. És mi van akkor, ha valami nem trendi? Esélytelen. A legjobb példa ezekre a kereskedelmi rádiók gagyi zenéi. 

 a győztesek

 Thor
 a sort lehetne jó sokáig folytatni

és az egyszer már szerepelt "időjós", szintén a táncos műsorból, nem a témához kapcsolódva

Visszatérve a hosszú hajra. Milyen érdekes, közben pedig egy csomó filmben hosszú hajú a hős. Micsoda ellentmondás nem? Például a mostanság taroló Thor-ban. Hol a hiba? Miért kell számítania a külsőnek? Miért hátrányos állapot, ha egy pasinak hosszú a haja? Kivéve a jobb helyeken.
  
Természetesen ebben a kulturális és társadalmi nyitottságnak is óriási szerepe van. Példa erre a metal zene. Vannak Skandináviának köszönhető stílusok a metalon belül. Göteborg-i dallamos death, vagy a blackmetal. Nem éppen egy rádió barát stílus. Főleg az eszmeiségük. De itt ezt nem tartják "gáznak". Persze rádióban (köz) nem ezek szólnak, de nem tabu ezekről beszélni. Fel kell menni Norvégia magyarországi nagykövetségének az oldalára, ott a kultúra témakörnél ezt nem szégyenlik bevallani. Nem tartják vállalhatatlannak a nem kicsit vallásellenes blackmetalt például. Az egyik ilyen alap banda (mayhem) frontembere egyébként magyar. Erről a témakörről is lehet írok egyszer.

Ezek után pont a hosszú hajjal lennének bajaik? Nem. És semmi mással sem. Vannak nagyon komoly szabályok itt is (elég csak a sebesség korlátozásokat és büntetéseket nézni), de ezek lényege, hogy mindenki nyugodtan élhessen, a másik rovása ellenére. Nincs agyonszabályozva az élet. Vagyis remélem, hogy ez a helyzet... majd erről is bővebben...

Magyar vonatkozásban pedig.  Volt egy időszak, mikor úgy gondoltam megpróbálkozom gyári munkával. Székesfehérváriként több lehetőség is adódott. Voltam felvételin természetesen, de hiába. Most lehet szerénytelennek fogok tűnni (pedig csak a tényeket írom), de 2 helyen is ez történt (szerintem azért csak kettőn, mert ennyi helyre jelentkeztem) velem. Aki járt már ilyen felvételin az sejti, hogy miből áll. IQ teszt féleség az egész. Alakzatok, számolások, értelmezés, térérzet vagy mifene. Nekem ezek nagyon jól mennek, sőt. Egyik helyen az egyik feladatsort hibátlanul időre megcsináltam, ami nekem teljesen természetesnek tűnt. Erre a felvételi végén felhoztak példának, hogy a sok-sok jelentkezési tapasztalat alapján el kell, hogy mondják, meg lehet csinálni ezt a feladatot is hibátlanul, időre. A lényege, hogy nem hinném, hogy lett volna nálam jobb pályázó. Ezt abból gondolom, hogy természetesen mindkét esetben visszahívtak beszélgetésre. Azt gondolom egyik esetben az őszinteség volt a nem felvétel oka (itt talán nem a haj), lehet arra a kérdésre, hogy mi a garancia, hogy én ott fogok dolgozni 5 év múlva is, azt feleltem, hogy garancia az nincs. Függ, hogy mennyire "válunk" be egymásnak, mivel jelentkeztem természetesen dolgozni akarok. Szóval aki ilyen helyzetbe jut, az inkább hazudjon. Én nem igazán tudok, és nem is akarok. 
A másik esetben (és ez lehet az elsőre is igaz volt), az egyik interjúvoló (lehet a közvetlen főnököm lett volna?), felhozta, hogy nagyon jó felvételit csináltam (még mondta, hogy jobbat mint ő), és biztos én ott akarok dolgozni (a másik helyen is mondták ezt)? Gépekkel kellett volna dolgozni, és ezért gondolom, hogy a haj miatt nem vettek fel. Nem tudták feltételezni a felvételiből, hogy tudok magamra vigyázni, főleg a kötelező munkavédelmi eszközök okán is? Vagy mi történhetett? Mindenesetre nem jelentkeztem több helyre, és eldöntöttem akkor és ott, hogy nem fogok gyárban (Magyarországon) dolgozni. Lehet jobb is, hogy így alakult akkor, de még mai napig is érthetetlen számomra, hogy az egyik (szerintem a legjobb) legjobb felvételizőt egyik helyen sem vették fel. Főleg mert tisztában vagyok a képességeimnek, és mindig is azt vallottam, hogy minden megtanulható, csak elszántság és motiváció szükséges hozzá. 

Hogy itt mi a tényleges helyzet haj ügyben, majd a jövő megmondja, mindenesetre nem levágni, emiatt biztos hogy nem. Lehet még jutnak eszembe érdekességek ez ügyben, akkor majd még írok...


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések