szivárványok országa???

    Most láttam eurosporton (csak azt tudom nézni mint sportadót sajna) végre egy magyar, vagy a magyar kisfilmet. Itt volt az ideje, és nem rossz. Pont tegnap olvastam róla, hogy "megcsinálták". Szlovákoké már régóta megy, úgy emlékszem a Románoknak is volt, nehezen esett lett nálunk, hogy lehet nem rossz ötlet. Kíváncsi lennék, mennyien választanak ezek alapján?
   Most ilyen írogatós bejegyzések vannak, semmi fotó, de nem volt semmi érdekes. Vagyis de, szivárványok. Na azok vannak rendesen. Minden nap lényegében. Én ilyen Norvégiára számítottam előzetesen, sok esővel. Már írtam, hogy eddig meglepett, hogy kevés az eső, a héten kaptunk rendesen, de naponta többször változik. És a felhők közül előbújó nap, a völgyeken átívelő szivárványokat hoz létre. Furcsa látni a szivárvány kezdetét és végét. Komolyan mondom, mostanság nincs olyan nap, hogy ne lenne legalább egy. Ez nem megszokott odahaza igaz? De nem erről akarok írni, viszont képet erről tudok most felrakni. 
    Hát még mindig a házak a téma. De áttérek a norvég házikókra. Nem tudom jó e vagy nem, de engem annyi minden érdekel, talán pont ez az ami miatt nem tudtam "megállapodni", mi is az, amit egész életemben tudnék csinálni. Azt hiszem mindenben elég konkrét "ízlésem" alakult ki. Úgyhogy ez természetesen befolyásoló tényezője írásaimnak. Így már keverednek lassacskán a norvég beszámolók a saját dolgaimmal. De miért is ne? Nem? Maximum nem olvassa senki, csak kiírom magamból.
    Tehát Norvégia és az itteni házikók. Könnyűszerkezetesek. Beton alapú alagsor "pince", ami legtöbbször természetesen lakótér, gyakran kiadva. A "felső" szint pedig könnyűszerkezetes faház. Ezzel sok újat nem mondok, ellenben ha belemegyünk a részletekbe. Ex szakmai ártalom, de megnézem gondosan a nyílászárókat. És mit látni? Kifelé nyílnak (a nagy többség), vagyis... vagyis, nem lehet felszerelni szúnyoghálót, nem lehet felrakni spalettát. És alig van tetőablak. 
     Ugye írtam voltunk vendégségben nemrég. Pár éve vásárolt régi ház felújítva (belül még nem 100%). Láttam a felújítási képeket, és a lényeg, egy régi gerenda ház kapott egy vízzáró fóliát, min 10cm kőzetgyapot szigetelést, utána egy szélálló fóliát, és a végén pedig lambéria (deszka) borítást. Majd lefotózom, aranyos kis házikó, fekete kívülről. Ami viszont fantasztikus benne, az a nappali. Lecsiszolták a régi gerendát, nagyon látványos. És ami külön érdekes erre akartam egyébként kitérni, hogy a gerendák között látszik valami. Először forgácsra tippeltem, de nem, hanem a sziklákon található kiszárított zuzmó. Régen ezzel szigetelték a gerendák között. Elképesztően jól néz ki. Vagyis én észrevettem. Engem érdekelnek a részletek. Jó sok éven keresztül jártam munkából kifolyólag (ablak beépítés - nagyon szerettem csinálni) elég sok házban odahaza, voltak közte nem szerény "hajlékok" is, amik biztosan alakították ízlésemet. Így alakult ki azt hiszem a fa szeretete mint építőanyag is. Itt pedig van "dögivel". Ki tudja lehet egyszer még kiélhetem ebben magam? 
    Amikor még nem tudtuk hova fogunk kijutni elkezdtük nézni a svéd és norvég oldalakat. Vagyis a kiadó albérleteket. Ott tök jól látszik az itteni stílus. Főleg ha az ember a drágákat is meglesi, amihez tudja hogy nem sok köze lesz, mostanában biztos nem. A svéd-norvég eléggé azonos, de ezen nem is lehet csodálkozni. Érdemes nézegetni bloket.se és mondjuk rubrikk.no. Főleg mert látszik Svédország és Norvégia azon része, ami nem annyira látható képeken. A házak környezete stílusa. Én szerettem nagyon belemerülni. Otthon szerettem böngészni a magazinokat (be kell vallani, azért lehet bármilyen házas, bármilyen természetes, bármilyen autós, bármilyen zenés magazin, azért a legszebb újság mindenféleképpen csakis valami playboy vagy hasonló lehet, mert azért a nőnél szebb "alkotás" nincs ám, de erről most ne beszéljünk - ellenben szerettem volna ezzel bókolni kedves hölgy olvasóimnak), itt is jó volna bevallom. Ja lehetne beszélni az itteni felhozatalról (nők - pasikat lehet érdekelné), de egyenlőre ilyen nem lesz. Mert eleve nem hinném hogy illene, plusz majd akit érdekel annak megsúgom. Kicsit eltértem a témától azt hiszem.
     Visszatérve a házhoz, a nyílászárók pedig. Egyszerű vasalat, kifelé nyílik, és mivel kifelé, és ha bukó, akkor nem le, hanem fel, nyilván mert beesne az eső. És ami tetszett. Ez fehér ablak volt (ugye hála az égnek mind fa, műanyag ablakot nem láttam, de nem is szépek, lehet praktikusabb(?), de nem szebb, és jobb dolgozni a fával, én tudom, mert volt közöm hozzá), és a üvegek  (ez dupla volt) közötti távtartó (nem tudom mi a szakneve), nem fémszínű csillogó ezüst, hanem ablak színével megegyező. Én ilyet még nem láttam. De nagyon jó.Még majd folytatom, most pár kép az elmondottakról kivéve a házat...

 Most ilyen Eidfjord, 600-700 métertől hó, holnap megnézem pontosan, mert tervben van a szokásos kirándulás, és akkor kiderül


 Opel a vesztőhelyen, mellette az Audi Carmen barátnőjéé, ő is leadta, és mert vett egy 4X4-es Octaviat

És ugye én megmondtam, úgyis a kiwibe készültünk, hát lefényképeztem


két kép Norvégia egyik kedvenc időjósáról, ha már szóba kerültek a hölgyek


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések