vissza franciába

Még nem végeztünk a nyárral, irány vissza Franciaországba. Tök jó visszanézni és válogatni a képeket, ezért is jó blogozni. Csak ha magamnak, már akkor megérte.

Ott hagytuk abba, hogy Apt volt a törzshelyünk Provence-ban. Innen indultunk felfedezni a környéket. Már a nyaralás előtt jóval elkezdtük Barnabás speciál étrendjét, ami nem könnyítette meg a nyaralást (sem).

Egyik nap pont ezen okból, plusz mert érdekesnek is tűnt, gondoltuk megnézzük Avignon-t. Csak a pápák székhelye volt egykoron.
Nem lett belőle semmi, ennyivel rövidre is zárhatnám. Kerestünk első sorban valutaváltót (nem volt olyan könnyű), aztán akartunk klímát töltetni (nem sikerült, maradt Apt más napra), és kellett valami bio bolt, vagy bármi hasonló Barnabás okán. Na ezek mellett kellett volna megnéznünk a régi városrészt.

Egyébként pont valamilyen karnevál vagy fesztivál volt, be is keveredtünk az autóval a sűrűjébe, ahol korlátozások, és miegyebek voltak. És sok rendőr. Csináltunk egy kisebb dugót is, ugyanis rossz irányba fordultunk, vagyis nem, mert egy parkolóházva vezetett az út, igen ám, de mikor odaértünk kiderült, hogy ez is csak 1,9m-ig használható. Szűk helyen tolatás pörgés-forgás, mögöttünk kocsisor, csak lestek, a irányító rendőr is. Mutattam 1,9 nem elég.
Na itt el is ment a kedvem, plusz Barnabás sem biztos, hogy élvezte volna ezt a káoszt. Mentünk ahogy jöttünk. Így Avignon kimaradt, bár tényleg szép lehet a várfallal körbevett régi város. Majd máskor, talán...

Itt elhatároztuk, nagy város nem érdekel minket, vissza a picikhez (Provencre vonatkozóan).

Saignon éjjel

Szinte teljesen kihalt volt a falu. Pedig csak este tíz és éjfél körül bolyongtam. Páran vacsoráztak csak eldugott kis éttermekben.

A legjobb ilyen helyeken éjjel csálingózni. Az ember tényleg magával van csak, és a gondolataival, amihez csodás háttérek ezek a középkori falvak. Ennek leszek azt hiszem a "fan-ja".

Egy autó fényszórójának a "nyalábja". Jókor jött...

Az egész nyaralás alatt készült fotók közül a kedvencem. Ha több időm lett volna csak a fotózásra koncentrálni, biztosan találtam volna még tökéletes alanyokat. De most ez lett a nyertesem.

Az esti Saignon-i képekkel le is zárhatom Provence-t. Egy szép hetet sikerült eltöltenünk a levendulák földjén, nem teljesen gondtalanul, de sok élménnyel gazdagodva. De itt még mindig csak a nyaralás felénél jártunk. Irányt vettünk Nice felé, de ismételten alsóbbrendű utakat keresve, de sokkal többet látva. A legrövidebb, de egyben egyik legszebb utázás volt ez a nyaralás során. Néha úgy éreztük, hogy lementünk a térképről, de ettől volt igazán izgalmas.

Még utoljára belefutottunk némi levendulába.

Verdun-i tó. Az egész nyaralás alatt nem esett, persze pont itt kicsit szemerkélt. Pedig egy fürdőzést más esetben megejtettünk volna.

Azért a partra kíváncsiságból lementem. Jelentem, a víz nagyon tiszta és meleg. Ideális nyaralóhely, és nincs tömeg, hiszen szinte mindenki a riviérán.

Érdemes rákeresni a Verdun-i tóra, és kanyonra, majd ellátogatni nyaralásképpen. Mi egyszer biztosan visszatérünk hosszabb időre.

Visszatérni egy kajakkal felszerelkezve például...

Ampus felé folytattuk utunkat, majd Chateaudouble következett. Ott ért minket utol az éhség.

Nagyon eldugott, 500 méteren fekvő kis falu. Pár utca, két étterem, és csodás környezet. Senki nem beszéli az angolt, de mégis megértetjük magunkat. Kell ennél több?

A Lada Niva-ból volt pár darab. Nem egy gazdag falu, nem csak a Lada-ból kiindulva. De az is lehet, azért kell az egyszerű és olcsó jármű, mert nem kell sajnálni itt a hegyekben.

Egy ilyen mekkora "királyság" már. És mekkora ellentét van Európa és Amerika autógyártása között. Lehet ésszel az Európai a nyerő, de szívvel (kényelem, nagyság, erő) csakis Amerika jöhet számításba. Ez van...

Mint Norvégiában, itt tudtunk kicsit nosztalgiázni.

A nap végére, egy nem tervezett Monaco-i kitérővel megérkeztünk Éze-be. De a folytatás Éze-ből már egy külön oldalon érkezik, nemsokára...

Nem teljesen Avalanche kompatibilis parkolóhelyünk volt, de ez járt a lakáshoz/apartmanhoz.

A nappaliból rálátni Éze várromjára. Tökéletes panorámában volt részünk, egy szinte tökéletes apartmanban.