Avalanche

És milyen az úja autó? Eddig valami csoda. A Mercibe beülni utána... pedig tényleg fura a minőség különbség, nem feltétlen hogy mert olyan óriási, csak hogy Amerikában nem ez az elsődleges kérdés. Lehet most kicsit kezd ez megváltozni, de nem lesz sosem ott ahol a német modelleknél. De nem is kell. Más világ, más autó. 

Egy rövid tesztet megosztanék veletek, megpróbálva elfogulatlanul írva. Bár köztudott, mindenkinek a saját gyereke a legszebb és legokosabb. De nem, az Avalanche nem tökéletes. Van egyáltalán olyan? Semmiben sincs, nem hogy autóban. Én mondjuk elég közel állok hozzá, de ez legyen az én bajom. A viccet félretéve, na ez tökéletes...


utálok csomózni, na de ezt kibogoznám

...mármint a női test. A nő szép!!! (erre még valamikor visszatérek)

Hogy miért is kezdtem ilyen nyakatekerten bele a "tesztbe"? Mert milyen fura is az ember. Tud lényegtelen dolgokon vitázni. Miért is számít, hogy kinek mi tetszik, mit használ, hogyan él és még sorolhatnám. Aztán mégis azt hisszük, mi mások és többek vagyunk mint mások (ez má sok), ami nem is baj, ha megmarad normális keretek között. Elég vékony a határvonal. Ha őszinték akarunk lenni, akkor a kitűnés csakis valamire való tehetségben, tudásban, szorgalomban a valós. Ha például használati cikkek és egyéb termékek által hisszük többnek magunkat az egy nagy átverés. Mégis működik a világban. Fogyasztói társadalomban ez ugye létkérdés is. Tehát éljünk vele.

Megfigyelhető egyébként a fent említett dolog a bevándorlókon is. Itt mondjuk látok erre példát, de persze lehet csak az előítélet beszél belőlem. Mert mit vesz a litván rövid norvég itt lét után? BMW-t. A lengyel? Merci-t. A magyar Merci-t. Mondjuk hoppácska, ez azért kakukktojás. A kompromisszumok eredménye. Írtam már, egy elvhez még valamennyire próbálom tartani magam, hátsókerék meghajtás. Sok választás itt pedig ugye nincs. Lényegében a BMW és a Merci. Lehet ők is ilyen megfontolásból tették? Vagy mert norvég mintára élnek már, ez tetszik nekik, és megtehették. Nem státusz szimbólum mint keleten. 
Lehetne még sokáig ragozni, nem teszem, talán mindenki érti mire gondolok. 

Így ideje rátérni a tárgyra. Gondolom páran majd hiszik, na ez mekkora... megalomán, vagy mit tudom én mi. Normális, átlag autó már nem is jó neki. Nem. Nem akarok normális, átlag autót. Nem érzem magam jól benne. Fontos lett a méret (jövőbeni tervek miatt), most még van rá mód, és most megtehettük, fontos lett a hang (ugye lassan kihalnak a nagy benzin motorok). 
Mindent meg lehet magyarázni egyébként. Vagyis meg lehet próbálni. Még a legnagyobb hülyeségeket is, nem igaz? 
Vegyük a hang példát. Képes valaki elviselni a rádiókból kiszűrődő borzalmakat? Én nagyon nehezen. Ellenben asszony nem bírja a zenét, 


így ha egyik sem szól (ugye rádió vagy CD) az autóban, akkor egy másik zene veszi át ezek szerepét. A motoré. Nem is kell jobb. Azért egy 5,3-as motornak már van némi orgánuma. Aki szereti a mechanikus zajokat (zenét), annak nagy élmény. És tényleg az. Sokkal de sokkal jobb, mint bármelyik rádió. Pedig alacsonyabb fordulaton elég visszafogott, viszont olyan 4000-től ordít. Nem bánom, hogy nincs síri csend, így nem. Egyetlen hátránya, az ember mindig gázt és gázt akar adni, hogy újra átélje. 

Visszatérve a rádiókra. A hosszú út során, azért be be kapcsoltuk. Odafelé nem is maradt meg bennem semmi, tulajdonképpen folyamatos zongorázás ment a gombokon. Ellenben hazafelé jövet. Lehet csak véletlen volt, és pont kifogtunk egy blokkot, de Hannover (vagy Hamburg?) környékén a RADIO21 az elég jó zenéket tolt, persze mert csak rock szólt. Aztán ott volt még Koppenhágánál, illetve a svéd oldalon még Malmönél is egy darabig a MYROCK nevű adó. Nem kell írnom milyen zenékkel, ugye? 
Ja és majd elfelejtettem, odahaza pedig a FEZEN, ahol igencsak vannak jó pillanatok. 
De a többség katasztrófa. A Cseheknél legalább fél részben cseh nóták szólnak, Szlovákiában és Romániában is sok a saját. Mondjuk a két fő magyar kereskedelmi rádióról ne is beszéljünk minőség okán. 
Egyébként a norvég rádiók nem rosszak, mondjuk nem a radio Norge az amire gondoltam. De sokszor kifogni jó zenéket, NRK például igen érdekes muzsikákat is képes leadni. Bár ez mindegyik adóról elmondható nagyjából. 
Összességében úgy látom, a rádiók igazából betöltik a szerepüket, mert a sok szar nem vonja el a figyelmet. Bár engem gyakran az őrületbe kergetnek.

Tehát a "hangzás" remek, minden értelemben, gyárilag BOSE hifivel szereltek ezek a Chevy-k, és tényleg nem is rossz, simán veri az autók nagyját. Tényleg érdemes CD-t hallgatni.

Ami nem tetszik - végére hagyjuk majd a jó dolgokat - az a gyenge fék, illik nagyobb követési távolságot tartani, mondjuk eleve, azért 2.600kg-os önsúly nem játék. De akkor is gyenge, nem is tudom milyen lehet még vagy 3 tonnát vontatva.
Nagy a szélzaj, amit persze lehet sejteni az 55-ös cw értékből, de azért kicsit kisebbre gondoltam, Persze ez nem versenyautó, nem kell száguldozni állandóan.

 5,6 m hosszú, 2,02 m széles és 1,93 m magas és a tengelytáv 3,3 m. 





 Menetdinamikailag kb. a Merci szitnjén van, valami hasonló a tömeg lóerő arány, a váltó lusta, de ezt gondoltam. Milyen legyen egy régi 4 gangos automata? Gondolkodik visszaváltásnál rendesen, amúgy elég szépen vált. És elég hosszúak a fokozatok, 120-nál padlógázra visszavált 2-esbe gondolkodás után ha nagyon akarjuk.
De a terepe a vonulás. Autópályán 130 körül neki tökéletesen megfelel. Azért itt már van szélzaj, amúgy csendes, futóműtől nem sok zaj jut be, motortól pedig csak 4000 felett.

2500-as fordulatnál 135km/h a sebesség. Nem rossz ez. Egyébként max. 2km/h-t csal az óra GPS-hez képest. 

3000-nél 155-öt megy. És sajnos 160-nál leszabályoz. Még utána kell néznem, hogy ki tudom-e ezt iktatni...


A futómű meg pick-up-hoz, teherautóhoz képest szerintem jó. Persze billeg a kanyarokban, ellenben elég kényelmes. Nem ráz, csak kissé. Szerintem kényelmes, és nem kell félteni.
Lehetne átok a nagysága, de nagyon könnyű vezetni, a visszajelzés a kormánytól meg milyen legyen? Kellemes csalódás, nem rosszabb az érzete mint a Mercinek, mondjuk ez akár lehetne negatívum is, mert hogy annak szinte nincs is.
Egyetlen igazán nagy hátránya a fordulóköre. Na az nem kicsi. Azért szűk helyen lehet bűvészkedni, de legalább ebben már van radar hátul.

Természetesen most csak hátsó meghajtással használjuk, azért így kevesebbet eszik. Mondjuk nem gondoltam volna, de vizes úton nem nehéz a farát megcsúsztatni, első alkalommal néztem is nagyokat, nem volt tervben éppen akkor. Hozzá kell tenni, hogy elég használt és régi nyári gumik vannak rajta (a másik szett gumi is téli hozzá, azok jók - kell majd nyári jövőre). Azért nem lesz rendszer a "driftből", gondolom kívülről elég félelmetes egy ekkora megcsúszó "dög".
Egyébként nincs benne sem kipörgésgárló, sem stabilitás kontroll. Én nem bánom, bár elismerem Mercinél néha jól jött a télen. Viszont pont ez a nagy baj is szerintem, nagyon bízunk a technikában, inkább húzzunk egy határt. És itt már lesz összkerékhajtásunk a télre.

Van-e még negatívum? Ezen gondolkodom... ja igen az említett minőség. Azért van egy-egy kapcsoló ami már rakoncátlankodik, a két évvel öregebb Mercinél persze minden működik ahogy kell. Ja és a bőr minősége sem a legjobb. Nem is bőr ez (van még olyan autókban?), hanem műbőr szövet vagy mi. Reped, ez típus hiba. Egyébként is azt látom, itt sokkal viseltebbek a sofőr ülések. Bizonyosan a sokkal több és más anyagú ruha teszi, nagy részben nem csak pólóban vezetnek az emberek. Esőkabát, miegymás...
Ja és a hátsó ülések nem oly kényelmesek nekem, kicsit alacsony a háttámla, de ez meg azét van így megcsinálva, hogy egyszerű legyen ledönteni. Viszont mivel böszme széles az autó, lehet "terjengeni" benne.
Persze a fogyasztást még meg kell említenem, de én azt mondom, mit várunk egy ekkora géptől. Szerintem teljesen reális így nézve. Csak Németországban nulláztam le (ott jöttem rá - ugye nem volt időm kiismerni az autót indulás előtt) az átlag fogyasztást és az elhasznált benzin mennyiséget valamint a hozzá tartozó kilométert. Így jött ki 15,6-os átlag, javarészt autópályával, ami ennek majdnem annyi mint a városi fogyasztása, mert nagy a felület és így a légellenállás. Ezért jó neki a 130 körüli utazó, mert felette hatványozottan kezd "kajálni". Ja és úgy jött ki ez az átlag, hogy visszafelé jövet a dán határnál még 15,9 volt, de az utolsó 1000 nyugodtabb, lassabb kilométer levitte 15,6-ra. Ha ezt belekalkulálom, akkor olyan 15,2 körüli átlag jöhetett ki az egész útra. És jól megpakolva, főleg visszafelé, akkor fullon volt az autó.

 40200 km-rel vettük kb. 

Ennyit mentünk a nyaralás 4 hete alatt. 

Ennyit az átlag nullázása után 



Benyelt a 6500km alatt több mint 1000 liter benzint. 

Így érkeztünk haza.

Ez mind benne volt, úgy hogy még fért volna, és nincs is itt minden.

Ezt a mennyiséget, ha az összes ülés benne van 6 személlyel is tudja.

üresen...


Talán el is érünk a pozitív dolgokhoz, vagy csak szimplán a jobb tulajdonságaihoz. Én azt hiszem ez egy tényleg klafa, mindenes feriebil/nyaraló családi autó. Amit nem is kell félteni. Nem oly szép mint egy Suburban, vagy a műanyag mentes Avalanche,

emlékeztetőül

 Itt pedig az eddigi egyetlen szolidabb (műanyag nélküli - teljesen suburban "forma", kivéve az eleje) kinézetű Avalanche, amit norvég oldalon találtam (a kerekeket árulja, 26"-os és 15.000kr)
Igaz szebb, de sérülékenyebb

viszont sokkal praktikusabb. Mert a raktér sokkal jobban kihasználható, kevésbé sérülékeny, a hátsó ajtó lefelé nyílik, így több mindenre alkalmas. Asztalnak, széknek...

 Prága mellett valahol...

Nagy pozitívum az első ülések kényelme. Jó, sejtettem (nagyon sok hirdetésnél próbáltak a kényelemmel is érvelni), tudtam (próbáltam előtte párat), de hosszú távon derül ki igazán az igazság. Én, mint nagyon derékfájós, hátfájós emberke, jó tesztalany lennék valamely ülés gyárnak. Igazából nekem nincs olyan, hogy kész, tökéletes, most nem fáj, de ez akkor is nagyon jól esik hosszú távon. Pedig elsőre megijedtem. Mikor elindultunk sehogy sem volt jó pár száz kilométer után a hátamnak. Ekkor csalódást éreztem. Ezrét is vágytam nagyon erre az autóra. Ezért is nem akartam egy Caravelle-t vagy bármi hasonló egyterűt, kisbuszt. Mert csak beleülve nagyon sok ülés jónak tűnik... aztán... A Merci ülése pl. alap ülés, nincs deréktámasza, mondjuk ennek ellenére egész jó, de mégsem az igazi.
Aztán elkezdtem játszani az Avalanche ülésével. És csoda történt, mert szinte semmi fájdalmat nem éreztem. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy valami elfuserált üléshelyzet volt ez. Lényegében derékszögű háttámlával, és kőkeményre állított deréktámasszal. De ez tartott legalább. Biztos nem ez a világ legjobb ülése, de a jobbak között van az tuti.
Állítható ugye a deréktámasz, jó nagy határok között, egész kemény domborításig. Aztán külön állítható az oldal támasz is, elég jó "tartóvá" tehető az ülés, a legszorosabb állásban nekem például már sok, akkor már nagyon tud nyomni. Viszont így akár jó egy nőnek is. Ami még jó, hogy végre egy autónk amiben van memória az ülésnél, mert hogy ketten vezetjük ugye, és csak könnyebb így. Kedvenc gombom pedig (mondjuk kulcs kivétele is hátrébb mászik az ülés - de ha mégsem) a "kiszálló" gomb.
Egyetlen dolog, hogy ha talán még lehetne egy kicsivel mélyebbre állítani. Bár nem biztos hogy akkor még jobb volna.

A 2 méteres szélesség okán, valami brutál nagy a hely a két ülés között. Van hova pakolni a kütyüket. Most, mivel hátul is csak két ülés van, pont befér egy hűtőláda. Mondanom sem kell milyen jó az nyáridőben.
Nem hiába népszerűek a SUV-k a  piacon, mert tényleg jó dolog magasan ülni, ha a kényelmet (rálátás a forgalomra) nézzük. Jó széles köszöb van, Barnabás könnyedén fel tud mászni, jobb felmászni, mint beülni ez tény.
Valami elképesztő biztonságérzetet ad az autó. Olyan, velem semmi baj nem történhet érzést.

Nagyjából ezek az első benyomások, ha eszembe jut még valami, akkor kiegészítem az irományt. A végén pedig felsorolva összegyűjtöm a pozitív és negatív tulajdonságokat.


Pozitív:
  • hatalmas tér, minden elfér
  • kényelem
  • első ülések
  • hang
  • hifi
  • biztonság érzet
  • jó és könnyű vezetni
  • variálhatóság

Negatív:
  • nagy súly
  • fogyasztás (persze abszolút értelemben, amúgy a nagysághoz képest megfelelő)
  • nagy dőlés kanyarban (ez is csak egy átlag autóhoz mérten)
  • gyenge fék
  • nagy szélzaj nagyobb tempónál

Ugye időnk nem volt a gázt belerakatni az autóba. Pedig ez azt jelentené, hogy a kilométer költség ha nem is a felére, de minimum a kétharmadára esne vissza. Majdnem csak a Merci költségével járnánk, plusz kímélnénk a környezetet. Viszont most elgondolkodtunk, mert bevallom nagyobb átlagra számítottam. Majd kiszámolom mennyi idő alatt hozná vissza a kb. 40.000 koronás beépítési költséget. Elsőre 3-4 évet gondoltam, de még számolgatok. A benzin amúgy 14-16 korona között ingadozik, de inkább 15. A gáz meg körülbelül 6,5-7,5 korona. Tehát a fele. Egy kicsivel többet fogyaszt gázból mint benzinből, plusz minden évben el kell vinni a gázrendszer miatt ellenőrzésre. Na ezt kell kikalkulálni. Azt hozzá kell tennem, hogy az én "fájdalomküszöböm" a 10 literes átlagfogyasztás felett kezdődik, és főleg mert egy közel hasonló (ami persze nincs is) nagyságú autó, új, modern dízel motorral is bekajálja átlagban a nagyjáboli 10 litert. Ehhez mérten kell kiszámolnom a gázszett költségét. 












Megjegyzések

Népszerű bejegyzések