magazin a postaládában

Időnként kapunk különféle magazinokat, én szeretem átlapozni őket, mert valami kis érdekességet mindig találok. 

Legutóbb, még a nyaralás előtt kaptuk ezt, de átsiklottam felette, persze ki nem dobtuk. De jól is tettük, mert miket meg nem tud az ember...


Például Odda-ról. Próbáltam keresni saját képet, de nem találtam, egy csúnyácska épületről Oddaban. Odda festői környezetben (mondjuk mi nem az itt Norvégiában) elterülő nem valami szép kisváros. 70km hozzánk. Felette a Følgefonna, közelében a Trolltunga...

Még mielőtt a tárgyra térnék egy kis sztorizásba is hadd kezdjek bele. Meséltem már, hogy a buszsofőrök is gyakran az autószerelő műhely feletti pihenőben tartják a szünetüket. Naná, hogy megy a szövegelés, hozzátenném, némelyiküket alig értem. 
A szóban forgó történetet meg azért értettem mégis elég jól, mert a buszsofőr nem norvég hanem litván nemzetiségű, és amúgy meg nőszemély. 

Tudni kell, hogy tőlünk az Oddába tartó út bizony bizony néhol eléggé keskeny, van ahol csak egy autó fér el egyszerre. Pont ilyenről mesélt a hölgy, hogy mekkora káosz alakult ki. Ugye főszezon, rengeteg a turista, leginkább lakóautókkal. A szituáció az volt, hogy mindkét irányból jó pár jármű alkotta kocsisor alakult ki. Mivel ő busszal volt, és mint olyan erősebb is, meg persze nem neki kell tolatni ha kialakul egy patthelyzet, a szemből jövőknek kellett szépen visszahátrálniuk. Jó pár autóról beszélünk, mígnem a sorból az egyik autós nem tolatni kezdett, hanem előre jött a buszig. Egy nő volt az, és kétségbe esetten kérdezte a buszost, hogy neki most tényleg vissza kell tolatnia? Tényleg...
Az egész busz folyt a röhögéstől...

Az egyik napi vagy heti (nem tudom) újságban is pont erről volt szó, hogy valamit tenni kellene, mert rendszeres a káosz ezen a szakaszon. Mondom én, hogy itt Norvégiában nem nagyon kell csúcsot dönteni haladás terén. Javaslat volt például a konvojos felvezetés, tehát felvezető autó után felváltva oldalanként.

De visszatérve az eredeti történethez. 


A képeken a világ állítólag legnagyobb fedett jég mászófala... lenne. Ez a terv

www.ice-factor.co.uk
Oldalon pedig a jelenlegi legnyobb, Skóciában van egyébként. Tőlük is kértek javaslatot.

A terv tehát, hogy abban a csúnyácska (talán siló volt valamikor) épületben megépülne egy fedett jég mászófal, ami gondolom azért is fordilt meg a helyi "fejekben", mert a Følgefonna gleccser pont Odda felett amúgy is egész évben kínálja a jégmászás lehetőségét. Ez talán valamiféle gyakorló fal lehetne. Aki kipróbálja, és tetszik neki, mehet élesben. 

http://www.h-avis.no/odda-kan-fa-verdens-storste-isklatrehall/s/5-22-12979

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések