egy péntek délután...

   Ritkábban írok, ugye? Egyre inkább így lesz azt gondolom, de azért nem fogunk eltűnni ígérem. Most a péntek délutánt osztom meg veletek. Sütött a nap, szép idő volt tegnap, gondoltuk megnézzük Ulvikot. 40km Eidfjordtól, nincs messze. Nagyon tetszett Ulvik, de történtek érdekességek mindeközben. Barnabással ücsörögtünk a strandon (annak tűnt), Carmen visszament autóért (Barnaby már fáradt volt) és megállt mellettünk egy autó. Épp kezdtem összeszedni hatalmas norvég tudásomat, hogy Jeg snakker litt norsk (azt hiszem jól írtam, hogy én csak kicsit beszélek norvégul), de aki kiszállt az autóból az az óvoda vezetője volt. Próbáltam vele makogni, és kiderült megy Osaba (ott lakik) - hogy mi is épp oda indulunk majd tovább - ugorjunk már be hozzájuk. Főleg mert kiszűrtem a besøke (meglátogatni) szót. És keressünk egy galeri táblát, mert férje művész, úgy odatalálunk. Azt nem értettem milyen művész. Hát elindultunk, Osa nagyon pici település (50ember), de nagyon szép helyen, egy piciny fjord mélyén. Odataláltunk, és tényleg. Festőművész neve Lars G Polden. És nagyon szép festményei és grafikái vannak. Nem mint hozzáértő mondom, hanem mert egyszerűen "hatnak" a képek. A színek amiket használ, nálam telitalálat. Egy nagyobb kép 20.000-30.000kr. Tessék csak szorozni. Egy havi itteni fizetés mondjuk "csak" ha ezt nézzük. 
www.osa.no itt lehet belekukkantani a tevékenységébe például.
   Tehát elvoltunk ott egy jó darabig, én meg elindultam egy közeli vízesést lefotózni. Hát mentem mentem mendegéltem... és még tovább is felfelé, mire megközelítettem, de kiderült ez messze nem az út vége. Később visszamentünk autóval (50kr), mert kiderült teljesen felvisz a hegytetőre. Nem is tudtunk teljesen végigmenni, mert este lett, gyerekkel haza kellett mennünk. De visszatérünk még ide, jelenleg kedvenc helyemmé vált. Mind Ulvik, de leginkább itt Osa fölé a hegyekbe menetel. Jöjjenek a képek... autóból is készültek képek





autóból ilyen Norvégia












ez Ulvik, egy csendes kis fjord végén


ide nyomban beköltöznék, pici, de nekünk elég volna










még mindig Ulvik






itt már útban Osaba


ez a "kisház" a galéria szomszédságában... a galériáról nem akartam fénylépeket csinálni...




Eddig jutottam gyalog. Ez a kis "patak" lát el egy ásványvízkészítő vállalkozást? Vajon tisztítják a vizét?


Ez a két kép is a festő háza szomszédságában készült, adatok szerint 90m-rel a fjord felett, van ez a nagyobbacska "terasz".




Fent a "mi" csúcsunkon, a tó mellett látszik, hogy megy tovább az út. Majd legközelebb...
Itt 1000 felett lehettünk jócskán, mert ha jól láttam a térképen, ezen hegyek csúcsa 1600 méter feletti...

Tehát itt már lefelé tartottunk, Barnabás újratöltve, és különben is, lefelé imád rohanni. 9 fok volt mindössze odafenn, és már nagyon közel kerültünk egy kis hóhoz...







Több mint 10km volt idáig lentről a fjordtól, és ugye ki tudja meddig lehetett még menni. Ráadásul 90%-a kegyetlen emelkedő, ha majd lesz bringám...





ez a már látott vízesés, "fentről", na ez lenne ám az igazi zuhany...




Ott lenn a völgyben van a galéria...

ez már hazafelé úton készült, kifelé Osaból

   Azt gondolom szerencsések ezek a Norvégok, és így közvetve mi is, mert ha a sivatagba kellett volna mennünk, azt is megtettük volna, de így nem kicsit jobb a lelkünknek. Nem vagyunk egyformák, de ajánlom mindenkinek tenger helyett az Alpokot, Kárpátokat, Tátrát. Szerintem nagyobb élmény, bár ezért meg kell "dolgozni", mert ha a hegy nem megy... Kár hogy az átlag turista számára elég elérhetetlen Norvégia...



Megjegyzések

  1. Hello!
    Gratulálok a bloghoz, a kijutásotokhoz!
    Sok sikert!
    A képek és ami rajta van nagyon szép, de én pl. nem tudnám megszokni és ott élni, bármennyire is jobb lenne.....de ez egy dolog.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen!
      Nekem is még szoknom kell nem tagadom, vagyis majd ha jobban megy a nyelv, jobban tudok "vegyülni". Nekem elsőre egyébként nagyon pozitív a kép, és nem a természetre gondolok...

      Törlés
  2. Névtelen30.4.15

    Szioka!

    Teljesen veletlenul akadtam a blogodra. Egy norveg baratra tettem szert (nem boyfriend, just friend), aki rengeteget meselt Norvegiarol. Megneztem a Hataratkelos cikkeket NO-rol, igy navigaltam a honlapodra. Az elejetol kezdtem olvasni, es elolvasom az osszeset. Minden nagyon tetszik. Annak pedig kulon orulok, hogy a nejednek nagyon bejott. Lehuztam jo par evet anno a magyar egeszsegugyben, szoval tudom, hogy milyen lehet otthon. Egyebkent en csak most (kozel 2 evvel utanad) kezdek majd norvegul tanultam (az angol nem problema, gondolom, hogy az ekezetek hianyabol kikovetkeztetted, hogy nem Mo-rol irok), aztan majd en is szetnezek. Az import autok regisztraciojarol irt blogod kulonosen hasznos volt, mar bele is neztem a calculatorba (es elszornyedtem... hogy kb. 10-12 ezer NOK lenne az autom bevinni). Sok jot leirtal, legyszi folytasd, mert biztos vagyok benne, hogy sokan orulunk a soraidnak.

    A legjobbakat.

    bxf

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések