hardangervidda piciny szelete...

Délután kisütött a nap, és úgy döntöttünk kirándulunk. Hardangervidda nemzeti park széléig merészkedtünk, ami nincs messze, kb. 35-40km. Hamar fel lehet érni, mert odáig lényegében emelkedik az út. Majd ha lesz biciklim és ezt megmászom, azt hiszem én leszek a... ez még odébb lesz, úgyhogy a lényeg, megint készült pár kép. Körülbelül olyan 1000-1200 méter magasan lehettünk. Nagyon szép hely, már írtam, hogy ott "fenn" már nincsenek fák, csak dombok hegyek, amik ugye 1000 méter fölött indulnak. Ilyen lápos tavas vidék az egész, nagyon jókat lehet ott túrázni. A legmagasabb hegy amit most láttunk (lesz róla térkép) 1800 méternél is magasabb. Gleccserrel. Illetve "alatta" a víztározó, ami ellátja többek között simadalban az erőművet. Jöjjenek a képek, előtte arról, hogy reggel pedig milyen esős idővel indultunk, és mi lett belőle...

Reggel 8 óra körül ilyen volt a "kilátás"

Ilyen volt dél körül
Ez pedig mikor hazaértünk 5 órakor délután, itt ilyen egy nap...
Itt még voltak fák, és kecskék is...
simakraft vízgyűjtői, sysenvatn amit fotóztunk több mint 60 méter mély a térkép alapján, és 940 méteren van
térképen a felső fehér folt az a képeken a havas hegycsúcs (1859 méter), alatta a tó

ez a fotó szerintem tök jó, az extrem tiszta vízben a hullám felnagyítja a tó alján lévő köveket, rendes méretben jól "kiadja"
az útszélet jelző "karók", azt gondolom nem kicsi a hó errefelé, ha fel tudunk jönni majd télen, megnézzük
a nemzeti park, ahol már nincsenek fák, csak cserjés lápos terület, de nagyon szép
a kamionok megszenvednek ezzel a 40km-es emelkedővel, egyszer írok róluk is

ez is jó kép... rengeteg amúgy az útszéli parkoló, bár WC és egyéb nélkül, mondjuk van mit fotózni, csodálni
fogunk még erre sokat járni, jön az ősz, színesedik a táj... és csak 40 perces útra van nem sietve