null egy


Muszáj írnom. Bár még a hatása alatt vagyok, ilyenkor nehezebb objektíven értékelni, de megpróbálom. Eleve odahaza a focihoz mindenki ért, így én is. 

Meg vagyok lepve! Nem erre számítottam. Azt hittem sima norvég továbbjutás lesz a két meccs alapján. Kettős norvég győzelemmel. Nem azt gondolván, hogy kiütéssel nyernek, de hozzák mindegyik meccset. 

Erre mi van? A legjobb játék a magyar csapattól a selejtezők során. Pedig lehet hihetetlen, de én is mint sokan mások, azt gondoltam, nem érdemelnénk meg az EB-n való részvételt a játékunk alapján. Nem tudtunk egyik meccsen sem szinte értelmes támadást vezetni, 3-nál többször egymáshoz passzolni és még sorolhatnám. 

Közben pedig láttam néhány bajnoki mérkőzést, tetszetős focival. Tudatos focival. A norvég bajnokságban. A norvég válogatott a selejtezőben nem volt rossz, voltak jó meccsei, ami a magyar válogatottról nem volt elmondható. A szerencsét most ne keverjük ide, a mutatott játékot nézzük csak. 

Reálisan nézve, a magyar csapat azt játszotta amit talán meg tud tenni. Védekezni, kontrázni. Ez mindig a gyengébb csapat ismérve, én úgy emlegetem valami majd csak lesz hozzáállás. És ez nem leszólás. A tényekkel nehéz vitatkozni, csak jól kell felmérni a képességekhez, és ahhoz való taktika kell. 
Közelmúltból hasonló példa. Pár éve a Vidi Souza irányítása alatt az EL csoportkörbe jutott. Ugyanezen játékkal. Nem szerencsével, hanem a képességek és lehetőségek maximális kihasználásával. 
Inter hogyan nyerte meg a BL-? A Chelsea? A Görögök az eB-? Nem ők voltak a jobb csapat, de a taktikájuk az egyetlen ami működhetett és be is jött az a védekezés és a kontra. 
De itt hatalmas különbségek tudnak ám lenni. Mert az Inter kétséget sem hagyott, addig a Chelsea és a Görög válogatott azért a szerencsével sem állt rosszul. 
Most pedig azt kell hogy mondjam, a mai meccs alapján a magyar válogatott Inter volt, eddig meg inkább Chelsea. 
Vagyis jól játszotta a védekezést, és igaz, hogy sok kontránk nem volt, de úgy tűnt uraljuk a meccset. 
Próbáltuk a klasszikus kontrát. Betömörülés és abból próbálni támadni. 

Ennek a csúcs verziója, ami nem is klasszikus kontra, a Dortmund pár évvel ezelőtti játéka. Az utóbbi évek/évtizedek legszebb játéka. Ezt alkalmazza nagyjából a Real tavaly előttől, és lassan már a Barca is. Eszelős kontrajáték, brutál letámadás, ha kell cica játék, labdatartással. A tökélyre a Bayern vitte a BL győzelmes évében. Na az űrfoci volt. Bedaráltak mindenkit. Nem is annyira kontra volt az ő játékuk, hanem nem hagyták az ellenfelet kijönni, úgy támadták vissza. Tempó az volt az biztos. 
Na ezeket a csapatokat jó volt nézni, ezeket lehet szeretni, de ez nem a klasszikus kontra.

Azt most játszotta a magyar csapat. Nem szép játék, nem szeretem, de talán ezt lehet némi szerencsével a legkönnyebben megtanulni. Mert ha betömörül egy csapat nem nagyon van helye a másiknak. És ha ott nincs egy két zseni (Messi féle kétballábas), akkor nem oly egyszerű ezt feltörni. Persze ha minden összeáll a védekezési oldalon. Ma összeállt. 

De mennyi beadás is jött a kapunk felé? Okés, magabiztosan kifejeltük mind. De ha két-három beadás pontos a nagyon sokból? Nekem ez a bajom a betömörüléses védekezéssel. Hogy az ellenfél pancserkodásától nagyban függ.

Mindent összevetve, a magyar csapat játéka meglepetés volt, nagyon jól játszotta amit akart. Ellenben a norvégok játéka csalódás volt, ez az állandó beívelgetés, ami ráadásul nagyon pontatlan is volt. Teljesen hasonlatosan, mint mikor a Bayern próbált a Real, majd tavaly a Barca ellen. Ami támadás meg visszatámadásos kontra volt, azokat pedig elönzőszték. 
Jó izgalmas lesz a visszavágó, és én még mindig azt gondolom, hogy a norvégok mennek tovább. Pontozással ma is ők nyertek volna.

És ha már foci, akkor megpróbálom megmagyarázni, megérteni Guardiola filozófiáját. Sokszor nekem is felmegy a pumpa mint Bayern fan (kb. 1995 óta), a sok tili-toli Barca játék miatt. Guardiola játék. De értem mit akar. Pontozással mindegyik meccset megnyernék. Lényegében eldugják a labdát, az ellen hozzá sem fér. Persze erre kitalálták a nagyon gyors és pontos kontrát. De akkor is. Ha reálisan nézzük ez a csúcs. Macska egér játék, az ellenfél hülyítése. Egyértelmű labdabirtoklási fölény. Az folyik a pályán amit mi akarunk elv alapján. Aztán betömörül ellenük mindenki, és akkor már közel sem olyan egyszerű a történet. Ilyenkor már nagy szükség van pontos beadásokra is. Mint lett volna a Norvégoknak is. Vagy egy zseniális egyéni alakítás, ami a Barca-nál adott volt Messi révén. 
Még majd egyszer ezt kirészletezem. 

Végére még annyit, hogy...
Mariusz kérdezte, ha kikap a magyar csapat nem megyek holnap dolgozni? Erre én mondtam neki, ha az esélyét elvesztette a visszavágóra, na akkor nem megyek. Így megyek, és a mutatott játék alapján emelt fővel. Mert nekem nem csak az eredmény számít. Sőőőőt!!!!


Megjegyzések

  1. Névtelen13.11.15

    Egész jó meccs volt,persze némi védőitallal erősítve. Vasárnapra mi a tipped? Üdv: Izsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeva!
      Hááát... Ha akkora lesz a nyomás, mint az első meccsen a magyar kapura, akkor most nem ússzuk meg. És sajnos ez lesz. Szerintem 1-2 oda, és Norvégia megy tovább. Bár akkor is elmondhatjuk, hogy ez végre egy normális játék volt tőlünk, tettük amit tudtunk, és ennyi a maximum. Ha meg tovább megyünk, és nem csak óriási mákkal, az meg több mint amit remélni lehetett. Főleg a selejtezős játék után. Viszont ez nagy blama lenne a Norvégoknak. Meglátjuk, izgi lesz remélem.
      Amúgy mizu otthon?

      Törlés
  2. Kijutottunk....ennyi év utàn.El sem hiszem,rajtam nem múlt,sörök ès szurkolás volt ezerrel. Majd írd meg mi volt a norvégok véleménye a meccsről! (Izsa)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések