vajon mikor jutunk fel?

Kíváncsi leszek, mikor sikerül feljutnunk újra a Hardangerviddára. Felmentünk szánkózni, a terv az volt, hogy oda. De az út az utolsó nagy emelkedőnél lezárva, arra "felmászva" már a Hardangerviddan van az ember. Nemrég lefotóztam, tessék visszakeresni. Egyébként most is fújt a szél és szakadt a hó.

Teljesen jó ez így, hogy itt lent ma 9 fok, ott fent 25km-re pedig 1, és már vagy 40-50cm hó. A sípálya is üzemel ahogy már írtam. Rengetegen voltak a hytteknél, szilveszter volt talán? Tehát út lezárva, elől egy hókotró, már állt vagy 6-7 autó, és majd a sort megint egy hókotró zárja. 

Carmen svéd kolléganője most ment haza a napokban, és facebook oldalára rakott fel képet (majd feltöltöm ide), hogy mekkora sor várta az átjutást. Egyszerre csak egy irányból engedik az autókat. Nagyon erős a hófúvás odafent, és hiába oszlopba mennek, szemből nem árt ha nem jön senki, és lehet csak egy nyom van eltakarítva. És ez megy már hetek óta. Nem tudom mikor csillapodik odafent az idő.

Alig várom pedig, hogy újra feljussunk, szeretek ott lenni. Csak így konvojból kiállni nem lehet, és nincs is hova. Kell lennie pár nap csendes időnek hó és szél nélkül, hogy megtisztítsák úgy, hogy félreállni is lehessen. 

Xtremeidfjord oldalon érdemes rákeresni expedition amundsen-re, jó kis túra. Egyszer de jó is lenne kipróbálni. Na oda igencsak kell a szuper ruha, ami még nincs. Pár képet leszedtem tőlük. 





Nemrég írtam pár infót Hardangerről, Eidfjordról, most pedig utánanéztem a Hardanger-fjordnak. Ez a világ 3., Norvégia 2. leghosszabb fjordja 179km-rel. Csak a felettünk levő Sogne-fjord hosszabb (203km), és Grönlandon a Scoresby-Sund (350km). Félelmetes adat a legnagyobb mélysége, ami Norheimsundnál 800 méter. Sogne-fjord pedig 1309 méter a legmélyebb pontján.

Még annyi, itt is volt tűzijáték természetesen éjfélkor, de nem lettek használható képek. Azt reméltem jobban megvilágítja a környező hegyeket, és valami fergeteges látvány lesz, de nem lett. Azért ahhoz nagyobb "tűzerő" kell ennél úgy látszik. Úgyhogy valamire való fotók nélkül búcsúzom, sajnos fent sem tudtam fotózni a hóesés miatt. Remélem januárban több napsütés és kevesebb felhő lesz...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések