God Jul

Semmi sem történik másképp mint odahaza, egész december a julefest-ek ideje. Már említettem, hogy a nyelvtanár kórusban énekel. Csak decemberben volt, van legalább 3 koncertjük, amire emlékszem. Természetesen nem maradhatott el a kurzusnak a julefest-je sem. Evés, beszélgetés és közös éneklés. Na az "nagyon" ment nekem. Szeretik ezt a közös éneklést, annyi szent (ha már karácsony).

Majd rákérdezek, ha lesz rá alkalom, hogy maga az ünnep részével hogyan állnak. Szerintem sehogy, akárcsak én. Valahogy úgy mint egy gyerek, nagyon nem érdekes az ünnep tartalma (már akinek ünnep, pl. Japcsik), a lényeg az ajándék várás, izgulás volt, semmi más érdekes nem volt benne. Most viszont ez az élmény sincsen meg, mivel Barnabás nem tudja ezt hova tenni. Úgyhogy nálunk nem jön a mikulás. Azért próbálok "felszívni" valamiféle hangulatot, az ellen nincs kifogásom. Én azt gondolom ez a gyerekek ünnepe, illetve a családé, de mivel az szanaszét, így mondjuk úgy, mi ok nélküli karácsonyt tartanánk. Főleg, hogy Carmen 25-29-ig éjszakás. Ez volt otthon is, természetes, hogy dolgoznia kell ilyenkor is, Barnabás pedig nem érti mi zajlik ilyenkor, így sok értelme...

Közben pedig (TV-ben láttam ma reggel) az itteni hagyomány ünnepi étel terén például a bárányborda lila káposztával, héjában sült krumplival. Vettünk is bárányt, úgyhogy kipróbáljuk.

Tegnap pedig "visszahívtuk" vendégségbe (mivel végre lett helyünk hozzá) Timo-t Simen-t Vilma-t és Stella-t. Többet se kell, mert sajnos Barnabásnak betette a "kiskaput", egyszerűen nem tudja elviselni a kisebb gyerekek hangoskodását többek között. Ezt eddig is tudtuk, de hátha változás történt ebben az ügyben, de nem. Pedig mikor mi voltunk náluk, nem volt semmi probléma, bár úgy emlékszem akkor csendesebb volt Simen (3,5éves) és Stella(1,5). Így egyenlőre a gyerekes látogatókat mellőzzük (mintha olyan sok lett volna). Pedig jót tenne az én beszédértésemnek is...

Úgyhogy befejezésként kívánok mindenkinek norvégosan kellemes ünnepeket:

GOD JUL!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések