mink is


Köztudott szerintem, hogy Norvégia az elektromos autók mekkája. 10.000km után, azt kell mondjam, hogy jogos ez a fejlődési útvonal. 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/01/14/megvan_milyen_aron_tolthetnek_a_teslasok/

Erről a Teslás cikkről jutott eszembe, hogy mi történt itt nálunk még karácsony előtt? Ez...

Hiába van egy másik gyorstöltő a faluban (ott mindhárom töltési variációra 1-1 töltőkábel), háttérben lévő hotelnak szintén saját gyorstöltő, de a Tesla is telepített külön 8 db-ot. Azért egyszerre 8 Teslat még nem láttam tölteni, de három volt már egyszerre itt. Nehogy már várniuk kelljen. Igaz is, nem olcsó járgány, és így még vonzóbb.

Szép számmal belefutni Model-X-be (nem szép) is mostanra (a falu Teslasa is lecserélte a Model-S-t Model-X-re, ja egyébként úgy hallottam, az S-ben kellett garanciában motort cserélni többek között). A hátsó ajtót még mindig nem értem, vajon egy parkolóházban mit történik? Oldal irányba egyébként nem követel nagy helyet.

Hogy miért pont ide? Ez jó kérdés. Azt hiszem Oslo irányába kb. 150km-re (Gol) van tőlünk a legközelebbi Tesla állomás, Bergen felé meg csak Bergenben, ami szintén 150km. Tehát egy Bergeni ha megy OSlo-ba, akkor 300km-re kellett töltve lennie. De hiszen ez elég. Nem tudom miért kellett. Lehet fizetett a falu, vagy beszállt a telepítési költségbe (mondjuk ez ugyanaz)? Mert nem az autóban ülnek általában a töltés idejére, és csak költenek valamicskét a boltokban. Vajon hogy működik ez?




Más...
Egy kis érdekesség a műhelyből.


A tulaj egy idős hölgy. Behúzva felejtette a VW Polo Cross kézifékjét. Kicsit fura volt azt mondta, de hát ment... egy darabig. Rengeteg idősnek van jogsija, ez otthoni szemmel nézve nagyon fura. Látszik mások voltak a lehetőségek 40-50 évvel ezelőtt, hiába nem volt még akkora gazdagság itt, de nem kommunizmus.
Van egy kisöreg, fogalmam sincs hány éves (lehet jobb is), az minden nap négyszer előveszi a Yarisát, és megy szerintem ugyanazon az útvonalon pár kört. Max. 20-al. Minden évben kuplung csere, a csúsztatás nagyon megy neki. 
Van egy még nálánál is öregebb másik. Na az csúcs. Őt abszolút nem értem ahogy beszél, hallókészüléket is használ (de spórol, és nincs benne elem), és van egy Toyota Urban Cruisere (az öregek nagy favoritja idefent a Toyota, régebben a Yaris Verso, most meg az Urban C.), ami szintén kézi váltós. Azt mondja, automatát csak nők használnak. Egy napon bejött, hogy nem jó a fék, szaga van. Már tudtam, fék mi? Menjek próbakört, minek is? Mindegy, mentem, semmi baja semminek, kicsit talán megcsúsztatta a kuplungot. De automata nem kell. Nem is engedném nem automatát vezetni bizonyos év fölött, és egy kor után meg semmit sem.


Chrysler Voyager (talán 2006-os). A történet szerint, ment az úton, és nem látott semmit, de egyszer csak kapott egy ütést hátul. Szerinte egy szikla gurult neki (vagy nekiment valaminek, ezt én teszem hozzá) a hátsó keréknek. Csapágy csere, és ez fogadott. A hátsó futómű/segédkeret eltörve, szép munka lesz, nem tudom megéri-e neki? Ami érdekes még, hogy ez egy halottas autó. A tulaj temetkezéssel, és ajándék bolt üzemeltetéssel is foglalkozik. Egyik nap "fekvő áru" másnap meg ajándéktárgyak? Hullaszag nem volt a levegőben, én nem éreztem... 


Volvo P1800-as felújításra várva (nincs sok gond vele, némi lakatolás csak, majd fényezés - elvileg). A tulajnak nem számít a pénz, majd egyszer legyen kész. Csuda egy autó (Roger Moore - Angyal Volvo)...


Gyönyörű belső, 4 tárcsafék, befecskendezős motor, biztonsági övek 1968-ból. 






Ez nagy kedvenc. Kupé SL. SLC. Hosszabb, mint a sima SL, ezért szebb is. Sose lesz kész (a főnök egyik fiáé). V8, kipufogó nélkül, félelmetes hanggal.

Polaris, kéne.

A faluban ő lett az egyik hóeltakarító. A tulaj a olajplattformon is dolgozik, nem tudja abbahagyni a munkát. Ritka norvég, mindig csinál valamit. Földjei (legelői) vannak, nyáron azért kell a traktor, télen meg ne álljanak már, ő meg üljön a seggén. Ami érdekes, hogy a traktoron téli, szöges gumi van. Biztos olcsó... de mennyivel jobb, mintha hóláncot használna (a legtöbb mondjuk azt teszi).

És láttam máshol is Nokian szöges traktor gumit. Barnabásnak is tetszett.

A végére pedig egy garázs fotó. Az Avalanche alulról. Semmi, de semmi olajcsepp vagy egyéb folt az autó alatt, pedig már több mint 1 éve itt lakik. Ritkaság az ilyen, valami szivárgás szinte mindig van egy autón, aki szervízben dolgozik, az tudja.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések