pár apróság


Kis kitérő mifelénk, ha már ilyen jól elkiabáltam, hogy nincsen hó. Mára lett vagy jó 10cm, de el fog olvadni. Viszont csináltam pár képet, ha már fehér lett minden. 


Pillanatkép, Barnabás egyik kedvenc helyén...

Ismétlés, a képen egy lazac van elrejtve, hol?

Ha nem mondtam volna, van egy madáretetőnk, és rendszeresen feltöltjük.

Rengeteg cinke (meis) jár hozzánk, és annak nagyon örülök, hogy veréb szinte soha.

Legyen ez a következő feladvány. Hány madár van a képen?

Olyan kis aranyosak.

Elolvasva a linket, megtudhatjuk, hogy ez egy széncinege/cinke.

Van, hogy egyszerre vagy húsz ücsörög a bokron, az etető körül.


Az etető felett balra pedig, egy kékcinege üldögél.



A másik gyakori vendég, a süvöltő (dumpap).


A sok-sok képet szelektáltam (töröltem), de valahogy elsiklottam a barátcinke felett. Azt hittem a sokból maradt olyan kép is. Hát, csak ez a nem túl jó, kitárt szárnyakkal az szerintem barátcinege.

Ahol majdnem mindenki itt van. Széncinege, süvöltő, kékcinke, csak a barát hiányzik.

Kerekasztal körül...














Várjunk csak várjunk! Nem olyan egyszerű egy kérdés ez a cinegézés. Ki mit gondol, akkor ez mi?

Barátcinege, kormosfejű cinege, lappföldi cinege?
A csőr alatti fekete folt, és a nagyjából egyszínű szárny miatt, szerintem ez egy barátcinege.

Szén-, kék-, barát- és fenyvescinege, ilyenek járnak hozzánk ebédre.

A lappföldi cinegét kizárnám, mert ennek barna a feje búbja.



A kormosfejű lenne az? 



És, amit nem tartok kizártnak, hogy a sok-sok fenyőfa miatt, látogat mifelénk fenyvescinege is. Majd meglesem...




Az etető jobb szélén, az nagyon gyanúsan fenyvescinege, a két fehér "csík" miatt a szárnyán.

És igen, egy fenyvescinege.



http://kapanyel.blog.hu/2011/12/06/a_cinegek

Egy szó, mint száz, jól érzik nálunk magukat, a leginkább széncinegék, a kékcinegék, a néhány barát-, és fenyvescinegék. Felületesen szemlélve szinte "egynek" tűnnek, de ha jobban kinyitjuk a szemünket, máris sokkal színesebb az etető környéke.
Rajtuk kívül a süvöltő a gyakori vendég, de nagyon ritkán betéved egy feketerigó, és néhány veréb is. A verebek a legutálatosabbak, beülnek az etetőbe, és nem enged oda senki mást. Az a szerencsénk, hogy kb. 500 méterre tőlünk, a panzió mellett van egy sövény, van etető is. Hatalmas madárzsivajra felfigyelve láttam, hogy hemzseg a verébtől. Szerintem "ők" odajárnak, nagyon helyesen. Nálunk tényleg ritka vendég a veréb, pedig ugye az is madár, ne legyünk már rasszisták...

De mi ez itt alul?




A végére pedig jöjjön egy videó.




update








Igazából gondoltam, de azt hittem, hogy a vörösbegy kisebb. Nem, ez egy vörösbegy. 





Ez pedig egy új vendég, ő a csúszka. 



Nagyon harcias, mint egy veréb. Ha beül, másnak esélye nincs. 






Csúszik a csúszka? 





És elkaptam a fenyvescinegét is. 








Ismételjük, jár hozzánk a széncinege, a kékcinege, a barátcinege, a fenyvescinege, a vörösbegy, a csúszka, a süvöltő, a feketerigó és a veréb. Figyelem, talán jön más is.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések